R-1344110-1211354703.jpeg.jpg

專輯:Joyride

單曲發行日期:1991/11/21

『分手後,在想著他的同時,尋找自己迷失的一部分。』

https://www.youtube.com/watch?v=eG0IYV6G0I0

-

What's the time? Seems it's already morning

現在幾點鐘?看來應該天亮了

I see the sky, it's so beautiful and blue

今天窗外的藍天 依舊晴空萬里

The TV's on, but the only thing showing is a picture of you

電視螢幕還亮著 可上頭除了你以外 什麼也沒有

 

Oh, I get up and make myself some coffee

對了 我起床之後煮了壺咖啡

I try to read a bit, but the story is too thin

書頁翻了又翻 幸福的故事卻索然無味

I thank the Lord above that you're not here to see me

感謝上蒼你不在身邊

In this shape I'm in

看見我這副德性

 

Spending my time

努力拼湊心碎的我

Watching the days go by

眼看日子一天天流逝

Feeling so small, I stare at the wall

深感自己如此渺小不重要 我翻過身注視牆面

Hoping that you think of me too

多希望你也能想起我

I'm spending my time

而我還在療傷

 

I try to call but I don't know what to tell you

手上拿著話筒 但我還在想該告訴你什麼好

I leave a kiss on your answering machine

只好在答錄機留予告別的吻

Oh help me please, is there someone who can make me

拜託誰來也好 能不能將我

Wake up from this dream?

從這場夢搖醒?

 

Spending my time

無論我如何振作

Watching the days go by

時間還是一天天過

Feeling so small, I stare at the wall

面對自己的無能為力 我好不甘心

Hoping that you are missing me too

好希望今天的你 也能想起我

I'm spending my time (spending my time)

還在整理情緒的我

Watching the sun go down (I fall asleep)

看著遠方夕陽西下 想起了你

I fall asleep to the sound

恍惚之間 我聽著《那肯定是愛》

Of "Tears of a Clown"

進入夢鄉

A prayer gone blind

祈禱得不到回應

I'm spending my time

而我還在療傷

 

My friends keep telling me, "Hey, life will go on"

朋友安慰我:「嘿,一切都會好起來的。」

Time will make sure I'll get over you, ooh

時間是最佳良藥 我總會忘了你

This silly game of love - you play, you win only to lose

這場名為「愛情」的遊戲 

無論勝負 最終只會兩敗俱傷

Oh

 

I'm spending my time (spending my time, spending my time)

還在拼湊心碎的我

Watching the days go by

只能感傷時間的細沙 自雙手流逝

Feeling so small, I stare at the wall

面對笨拙無用的自己 只能垂淚到天明 失聲痛喊

Hoping that you think of me too

「真希望你也能想起我」

I'm spending my time (spending my time, spending my time)

還在整理情緒的我

Watching the sun go down

看著夕陽落下 想起了你

I fall asleep to the sound

朦朧之中 歌聲再度響起

Of "Tears of a Clown"

臉頰還流著兩行淚 我進入夢鄉

A prayer gone blind

美夢永遠無法成真

I'm spending my time

而我還在療傷

 

I can't live without your love

沒了你的愛 我不知道該怎麼活下去

Uh, I'm spending my time, my time, my time

我還在拼湊我的心、我的身體、我的愛情

Bed's too big without you honey, honey (Spending my time)

今晚這張床沒了你是如此冷清 你知道嗎?
 

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()