https___images.genius.com_dd4dd21d195e6e616ba232fee248e476.1000x1000x1.jpg

專輯:Heaven On Earth

專輯發行日期:1987/9/18

Belinda Carlisle - Heaven Is A Place On Earth (Official Video)

-

Ooh, baby, do you know what that's worth?

噢 親愛的 你可知道世界上 何事最有紀念價值?

Ooh, heaven is a place on earth

噢 那便是被幸福圍繞的愛滿人間

They say in heaven love comes first

世人說 唯有真摯的愛 才能存在於天堂

We'll make heaven a place on earth

既然如此 就用我們的雙手來締造奇蹟

Ooh, heaven is a place on earth

噢 充滿希望的人世間 處處都是天堂

 

When the night falls down

每當夜幕低垂 天空綴滿繁星點點

I wait for you and you come around

我便於此為你等候 直到你出現

And the world's alive

原本死寂的世界 彷彿活了過來

With the sound of kids on the street outside

街道外充滿孩童追逐嬉戲 笑語風聲 好不快樂

 

When you walk into the room

打從你踏進屋內的那刻起 內心再也不平靜

You pull me close and we start to move

你將我攬進懷裡 伴隨樂聲搖曳 左搖右晃

And we're spinning with the stars above

你牽過我的手 轉了個圈 群星彷彿觀眾欣賞難得美景

And you lift me up in a wave of love

你將我高舉過頭 用那如浪濤般接踵不斷的愛 將我包圍

 

[Chorus]

 

When I feel alone

每當我感到寂寞難受時

I reach for you and you bring me home

只要將手伸向你 你的臂彎便引領我 就像回到家一樣

When I'm lost at sea

倘若我失足跌落深海 迷失了方向

I hear your voice and it carries me

陸地便傳來你的聲音 可靠地指引我回到岸上

 

In this world we're just beginning

在這貧瘠缺愛的田地 我們不過初來乍到

To understand the miracle of living

挈提生命中最要緊之事的要領 創造神蹟

Baby, I was afraid before

親愛的 也許當時被你欽點的我 受寵若驚 不敢貿然行動

But I'm not afraid anymore

但現在我已下定決心 要與你攜手共進退 不再退縮

 

[Chorus]

 

In this world we're just beginning

在這一望無際的荒野 我們的職務便是播灑愛的種子

To understand the miracle of living

領略生命的美好 散播名為愛的奇蹟

Baby, I was afraid before

親愛的 過去我因畏怯而裹足不前

But I'm not afraid anymore (Heaven)

但現在我無所畏懼 只想勇往直前

 

Ooh, baby, do you know what that's worth?

噢 親愛的 你可知道世界上 何事最有紀念價值?

Ooh, heaven is a place on earth

噢 那便是被幸福圍繞的愛滿人間

They say in heaven love comes first

世人說 唯有真摯的愛 才能存在於天堂

We'll make heaven a place on earth

既然如此 就用我們的雙手來締造奇蹟

Ooh, heaven is a place on earth *6

噢 充滿希望的人世間 處處都是天堂

 

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()