https___images.genius.com_b7df0070c681ee44b855d68d7c6f0b07.1000x1000x1.jpg

專輯:Red (Taylor's Version) - Unreleased

單曲發行日期:2023/3/17

Safe & Sound feat. The Civil Wars (The Hunger Games: Songs From District 12 And Beyond)

-

I remember tears streaming down your face

我記得那斗大而晶瑩的淚珠 從你面頰涔涔滾落

When I said I'll never let you go

而我信誓旦旦地說 我絕不放開你手

When all those shadows almost killed your light

當這些幢幢鬼影 差點就要將你的希望之光置於死地

I remember you said, "Don't leave me here alone"

我還記得你 對我叫喊『求求你 別丟下我一個人不管』

But all that's dead and gone and passed tonight

可逝者已矣 生者如斯 只消你我捱過今夜 倖存生還

 

Just close your eyes

只要你緊緊閉上你的眼

The sun is going down

天邊的旭日就要落下來

You'll be alright

你一定會沒事的

No one can hurt you now

再也沒有人能傷得了你了

Come morning light

當天面露第一道曙光

You and I'll be safe and sound

你和我將保住性命一條 安然無恙

 

Don't you dare look out your window

要是你會怕的話 就千萬別把頭探到窗外

Darling, everything's on fire

親愛的 全世界就像著了火似的

The war outside our door keeps raging on

那如瘟疫般蔓延的戰亂 正在這扇門外肆虐著

Hold on to this lullaby

吟詠這搖籃曲以安撫心神

Even when the music's gone

哪怕歌者已驟逝 也得傳唱下去

Gone

遠去

 

Just close your eyes

只要你緊緊閉上你的眼

The sun is going down

天邊的旭日就要落下來

You'll be alright

你一定會沒事的

No one can hurt you now

再也沒有人能傷得了你了

Come morning light

當天面露第一道曙光

You and I'll be safe and sound

你和我將保住性命一條 安然無恙

 

Ooh, ooh, ooh, ooh, oh, oh

噢 噢 噢 噢 噢 噢

 

Just close your eyes

只要把眼睛閉上就好了

You'll be alright

我保證你會沒事的

Come morning light

當灰暗夜空揭現天光

You and I'll be safe and sound

你和我終將倖免於災難 安然無恙

 

Ooh, ooh, ooh, ooh oh oh

噢 噢 噢 噢 噢 噢

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()