Cover art for Dancing Barefoot by Patti Smith Group

專輯:Wave 浪濤

發行時間:1979/5/17

Dancing Barefoot

-

She is benediction

她便是天賜的吉祥

She is addicted to thee

她為汝著了魔

She is the root connection

她是萬物根本的濫觴

She is connecting with he

她與那個祂相連著

 

Here I go and I don't know why

我來也 而我不明白原因

I fell so ceaselessly

力量彷彿源源不絕

Could it be he's taking over me?

會不會我身體為祂侵佔?

 

I'm dancing barefoot

我赤腳而舞

Heading for a spin

為著下一圈轉身

Some strange music draws me in

受到某種奇異的樂聲吸引

Makes me come on like some heroine

教人催情好似海洛因

 

She is sublimation

她便是昇華的過程

She is the essence of thee

她乃汝之本色

She is concentrating on

她一心專注在那個

He, who is chosen by she

祂 她所遴選之人

 

Here I go and I don't know why

我來也 而我不明白原因

I spin so ceaselessly

我不斷兜著圈

Could it be he's taking over me?

會不會是我身體為祂侵佔?

 

I'm dancing barefoot

我赤腳而舞

Heading for a spin

為著下一圈轉身

Some strange music draws me in

受到某種奇異的樂聲吸引

Makes me come on like some heroine

教人催情好似海洛因

 

[Instrumental Bridge]

 

She is re-creation

她便是改造的產物

She, intoxicated by thee

她為汝亢奮

She has the slow sensation that

她逐漸遲緩的精神發覺

He is levitating with she

祂和她即將升天

 

Here I go and I don't know why

我來也 而我不明白原因

I spin so ceaselessly

我不斷兜著圈

'Til I lose my sense of gravity

直到身體也飄浮起來

 

I'm dancing barefoot

我赤腳而舞

Hit me, there I spin

揮的拳教我掉轉身

Some strange music draws me in

受到某種奇異的樂聲吸引

Makes me come on like some heroine

教人催情好似海洛因

 

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

The plot of our life sweats in the dark like a face

在黑暗之中你我的故事情節如臉孔般滲著汗水

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

The mystery of childbirth, of childhood itself

身世之謎便是童年本身

Grave visitations

造訪墳前

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

What is it that calls to us?

人們如何稱呼你我的?

Why must we pray screaming?

為何祈禱時非叫喊不可?

Why must not death be redefined?

為何死亡的定義不容修正?

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

We shut our eyes, we stretch out our arms

閉上我們的眼眸 伸出我們的胳膊

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

And whirl on a pane of glass

並旋轉那片玻璃板

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

An affixation a fix on anything

附在一切上的確切

The line of life the limb of a tree

樹上枝枒般的生命線

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

The hands of he and the promise

他豎起手指來保證

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

That she is blessed among women

她便是云云女性中受寵的那個

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒

Oh, God, I fell for you

老天哪 我為你傾倒


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()