Taylor Swift – illicit affairs

專輯:folklore 美麗傳說

發行日期:2020/7/24

Taylor Swift – illicit affairs (Official Lyric Video)

-

Make sure nobody sees you leave

離去前確認沒人看見你

Hood over your head, keep your eyes down

掩上帽兜 視線和地面保持平行

Tell your friends you're out for a run

知會友人那是你晨跑的緣故

You'll be flushed when you return

滿頰通紅才不致起疑

 

Take the road less traveled by

選條人煙罕至的僻徑

Tell yourself you can always stop

提醒自己隨時能停損

What started in beautiful rooms

從華美廳房開拓的情史

Ends with meetings in parking lots

淪落到停車場低調延續

 

And that's the thing about illicit affairs

禁忌戀曲只道是那回事

And clandestine meetings and longing stares

私通款曲 以及久久交接的神情

It's born from just one single glance

單一眼神誕下的情愫

But it dies and it dies and it dies

經過一夜又一夜的激情

A million little times

禁不住死去

 

Leave the perfume on the shelf

把那罐香水往架上擱

That you picked out just for him

那是你親手遴選的氣味

So you leave no trace behind

這才一點痕跡都不落

Like you don't even exist

彷彿你根本不存在

 

Take the words for what they are

情話別流往心口去

A dwindling, mercurial high

那漸弱的催情快感

A drug that only worked

那藥起作用的功夫

The first few hundred times

也僅僅起頭幾百回

 

And that's the thing about illicit affairs

禁忌戀曲只道是那回事

And clandestine meetings and stolen stares

私通款曲 以及偷來暗去的神情

They show their truth one single time

事實僅僅披露那麼一次

But they lie and they lie and they lie

卻要一遍又一遍地自欺

A million little times

教你不得不相信

 

And you wanna scream

而你祇想吶喊

Don't call me "kid," don't call me "baby"

我不是你的好孩子 也不是你的寶貝

Look at this godforsaken mess that you made me

你要我作賤到何等地步才甘願

You showed me colors you know I can't see with anyone else

你為我呈現的世界 我再無法從他人眼裏看見

 

Don't call me "kid," don't call me "baby"

別喊我好孩子 也別喊我寶貝

Look at this idiotic fool that you made me

在你眼裏我究竟成了甚麼樣的蠢蛋

You taught me a secret language I can't speak with anyone else

流通在你我的語言 你以外的人再無法理解

 

And you know damn well

而你自個明白

For you, I would ruin myself

為了你那怕要我自毀

A million little times

我也無怨無悔


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()