Frozen-2-Soundtrack-Cover-Art.png

專輯:Frozen II Soundtrack

專輯發行日期:2019/11/15

Idina Menzel, Evan Rachel Wood - Show Yourself (From "Frozen 2"/ Sing-Along)

-

Every inch of me is trembling

每一吋肌膚 無不為之顫動

But not from the cold

但不為寒冷 而為胸膛悸動

Something is familiar

這感覺如此熟悉

Like a dream I can reach but not quite hold

像場夢 彷彿能伸手觸之 卻抓不住

I can sense you there

我從不遠處 感應你的存在

Like a friend I've always known

像個素未謀面的摯友

I'm arriving

我快到了

And it feels like I am home

這種感覺 像家那樣溫暖

 

I have always been a fortress

一直以來 我像座堡壘

Cold secrets deep inside

暗暗藏著 難開口的秘密

You have secrets, too

你也有心事 無法吐露

But you don't have to hide

但你在我面前 不需要偽裝

 

Show yourself

快揭開面紗吧

I'm dying to meet you

我等不及要見到你了

Show yourself

快揭曉身份吧

It's your turn

這一次 輪到你了

Are you the one I've been looking for

會不會 你就是我尋找多時的

All of my life?

另一半?

Show yourself

告訴我 你是誰吧

I'm ready to learn

我等不及 要認識你了

 

I've never felt so certain

我從未如此確信

All my life I've been torn

自有記憶以來 從來只有傷痛

But I'm here for a reason

我的來訪 是想要知道

Could it be the reason I was born?

會不會 我的誕生就是因為你?

I have always been so different

一直以來 我總是格格不入

Normal rules did not apply

常理規範 從來不適用

Is this the day?

會不會 就在今天

Are you the way

與你的相遇

I finally find out why?

能將我 從真相解放?

 

Show yourself

快揭露身份吧

I'm no longer trembling

我的身體 已不再顫動

Here I am

歷經了千辛萬苦

I've come so far

我終於來到這裡

You are the answer I've waited for

你就是 竭盡一生等待的

All of my life

唯一解答

Oh, show yourself

噢 快告訴我 你是誰吧

Let me see who you are

讓我看清楚 你的模樣

 

Come to me now

快到我身邊

Open your door

敞開你的心扉

Don't make me wait

別再浪費

One moment more

一分一秒

Oh, come to me now

噢 來我身邊吧

Open your door

敞開你的心扉

Don't make me wait

別再浪費

One moment more

一分一秒

 

Where the north wind meets the sea (Ah-ah, ah-ah)

當北風拂過海平面

There's a river (Ah-ah, ah-ah)

河水的記憶 

Full of memory (Memory, memory)

也回到我身邊

Come, my darling, homeward bound

回家吧孩子 重返歸途

I am found

我終於找到回家的路

 

Show yourself

勇於接納自我吧

Step into the power

別再害怕力量

Grow yourself

學會運用它

Into something new

成為全新的自己

You are the one you've been waiting for

你就是我竭盡一生等待的

All of my life (All of your life)

另外一半

Oh, show yourself

噢 我已知曉你的身份

 

[Outro]


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()