Taylor Swift - mirrorball 鏡面球

專輯:folklore 美麗傳說

發行時間:2020/7/24

Taylor Swift – mirrorball (Official Lyric Video)

-

I want you to know

希望你知道我

I'm a mirrorball

其實是鏡面球

I'll show you every version of yourself tonight

今晚 就讓我在流轉間展現你真實的每一面

 

I'll get you out on the floor

吸引你到池裏舞動

Shimmering beautiful

影影綽綽間露出姿色

And when I break, it's in a million pieces

一旦我粉碎 那將化為千千萬萬的碎片

 

Hush, when no one is around, my dear

輕聲點 趁四下無人的時候 我親愛的 

You'll find me on my tallest tiptoes

你會發現我腳尖高高地踮起

Spinning in my highest heels, love

踩著至高的高跟鞋搖曳 愛人

Shining just for you

盡情閃耀只為你

 

Hush, I know they said the end is near

輕聲點 雖然人們總說末日近了

But I'm still on my tallest tiptoes

但我腳尖仍高高地踮起

Spinning in my highest heels, love

踩著至高的高跟鞋搖曳 愛人

Shining just for you

盡情閃耀只為你

 

I want you to know

希望你知道我

I'm a mirrorball

其實是鏡面球

I can change everything about me to fit in

我可以輕易變換我的模樣好融入環境

 

You are not like the regulars

你和那些常客迥然不同

The masquerade revelers

那些戴著面具的尋歡者

Drunk as they watch my shattered edges glisten

欣賞我渾身解數的同時 還不忘喝得醉醺醺

 

Hush, when no one is around, my dear

輕聲點 趁四下無人的時候 我親愛的 

You'll find me on my tallest tiptoes

你會發現我腳尖高高地踮起

Spinning in my highest heels, love

踩著至高的高跟鞋搖曳 愛人

Shining just for you

盡情閃耀只為你

 

Hush, I know they said the end is near

輕聲點 雖然人們總說末日近了

But I'm still on my tallest tiptoes

但我腳尖仍高高地踮起

Spinning in my highest heels, love

踩著至高的高跟鞋搖曳 愛人

Shining just for you

盡情閃耀只為你

 

And they called off the circus, burned the disco down

而他們取消馬戲團演出 把舞廳燒得灰也不剩

When they sent home the horses and the rodeo clowns

就在他們把牛仔小丑和馬匹送回老家的當兒

I'm still on that tightrope

我仍走在那條鋼索上

I'm still trying everything to get you laughing at me

我仍拚盡全力 只為博得你們的歡心

 

And I'm still a believer, but I don't know why

我仍懷抱著信念 但原因我並不明白

I've never been a natural, all I do is try, try, try

我從不是天生好手 惟有從嘗試悟出經驗

I'm still on that trapeze

我仍走在那條鋼索上

I'm still trying everything to keep you looking at me

我仍拚盡全力 只為留住你們的關注

 

Because I'm a mirrorball

因為我不過是鏡面球

I'm a mirrorball

我就是鏡面球

And I'll show you every version of yourself tonight

今晚 就讓我在流轉間展現你真實的每一面


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()