https___images.genius.com_2734cf88706a008b8e201bf0e3eca821.1000x1000x1.jpg

專輯:THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN - PART 1 

專輯發行日期:2011/12/13

Christina Perri - A Thousand Years [Official Music Video]

Christina Perri - A Thousand Years (Piano/Cello Cover)

Nicholas McDonald sings A Thousand Years - Arena Auditions Week 3 - The X Factor 2013

-

Heart beats fast

心臟怦然跳動

Colors and promises

斑斕色彩 雋永了承諾

How to be brave?

該如何堅強以對?

How can I love when I'm

要是我一再懼怕跌墜

Afraid to fall?

又該如何去愛?

But watching you stand alone

但見你站在燈火闌珊 依約前來

All of my doubt

剎那間 我心中疑惑

Suddenly goes away somehow

不知怎地 竟全都煙消雲散

 

One step closer

再往前一步 你就會發現

 

I have died every day waiting for you

幾經轉世輪迴 我已在佛陀跟前求了千百回

Darling, don't be afraid

親愛的 別再畏怯不前

I have loved you for a thousand years

我樹梢綻放的花 已為你開了千百年

I'll love you for a thousand more

只為等待你走過 拾起我散落一地的花瓣

 

Time stands still

時間凝滯凍結 眼前的她

Beauty in all she is

集結貌美才華於一身

I will be brave

這一次 我會好好守護一切

I will not let anything

絕不會讓任何人有機可乘

Take away

再一次奪走

What's standing in front of me

我歷盡千辛萬苦 才修成的正果

Every breath

這輩子的修行

Every hour has come to this

彷彿都為了造就這一刻的來臨

 

One step closer

再往前一步 你便會知曉

 

I have died every day waiting for you

為了你 我已犧牲奉獻了畢生所有

Darling, don't be afraid

這一次 能不能別再害怕

I have loved you for a thousand years

輪迴之間 我已在佛陀面前跪拜了上千年

I'll love you for a thousand more

為成全塵緣 只求祂施捨多給我一些時間

 

And all along I believed I would find you

只因我堅信 緣分的線將牽引我至你身邊

Time has brought your heart to me

乘著時間的洋流 你心已飄洋過海找到我

I have loved you for a thousand years

為了愛你 我已修練千年之久

I'll love you for a thousand more

飽受風寒病痛 只為修成正果

 

One step closer

再靠近一步 你就會發現

One step closer

我心早已為你所屬

 

I have died every day waiting for you

我心頭的花開了又謝 只為等你拾起花蕊

Darling, don't be afraid

親愛的 求求你別再畏怯

I have loved you for a thousand years

為了愛你 我已向佛陀求了千百年

I'll love you for a thousand more

歷經摧折磨難 只為締結今生塵緣

 

And all along I believed I would find you

一直以來 我對這份愛始終堅信不疑

Time has brought your heart to me

跨越千年弧線 尋尋覓覓終能找到你

I have loved you for a thousand years

早在今生與你重逢前 我已愛你上千年

I'll love you for a thousand more

傳遞亙古眷念 只為締結這段千年之戀

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()