https___images.genius.com_479971cafdbc3f4cf8941467e6b3f539.1000x1000x1.jpg

專輯:Prism 超炫光

專輯發行日期:2013/10/18

Double Rainbow

-

You’re a one-of-a-one, a one-of-a-kind

你是這世上絕無僅有 立足於頂點的唯一

That you only find once in a lifetime

而世人今生僅有可能邂逅這麼一次際遇

Made to fit like a fingerprint

磨去我的稜稜角角 好契合你指紋

A code that clicks open the gold mine

去開啟金礦機關通道 讓讚美源泉汨汨流出

 

They say one man’s trash is another man’s treasure

常言道 這人棄之如敝屣的廢物 卻是那人惜命命的寶貝

When I found you, it was all pitter-patter

當我回收再利用你時 達達的馬蹄聲便傳來耳邊

 

Secretly, I hit the lottery

我暗自竊喜 就像贏得了頭彩

'Cause you're brighter than all of the Northern Lights

因為你全身上下散灑的耀芒 遠比七彩北極光還要明亮燦爛

You speak to me, even in my dreams

你就在我面前沉吟 就連我夢中也不例外

Wouldn't let you go for even the highest price

哪怕要我賠上最慘痛的代價 你的手我也不打算鬆開

 

They say one man’s trash is another girl’s treasure

人們揶揄道 男人隨地扔的垃圾 卻是那女孩的黃金至寶

So if it’s up to me, I’m gonna keep you forever

要是由我說了算 我肯定會把你留在身邊 

 

'Cause I understand you

因為我明白你心腸其實不壞

We see eye-to-eye

我們隨即看對了眼

Like a double rainbow in the sky

就像相互輝映在天邊的兩道虹彩

And wherever you go, so will I

無論往後你前往何處 都有我相隨

'Cause a double rainbow is hard to find

因為就算踏破鐵靴 也尋不著我第二道虹彩

 

Was a phenomenon when you came along

原本再自然不過的現象 因你突然出現而生變

Yeah, our chemistry was more than science

是的 我倆之間的反應 遠比化學式還來得強烈

It was deafening, loud like lightning

那震耳欲聾的愛情 宏亮高亢就像是雷霆

It was striking, you couldn't deny it

多麼令人神往心馳 連你也無法否認事實

 

They say one man’s trash is another man’s treasure

常言道 這人不屑一顧的消耗品 卻是那人掌心捧的寶貝

The two of us together make everything glitter

每當我們在一塊的時刻 就能耀眼得讓一切熠熠生輝

 

'Cause I understand you

因為我明白你心腸其實不壞

We see eye-to-eye

我們隨即看對了眼

Like a double rainbow in the sky

就像相互輝映在天邊的兩道虹彩

And wherever you go, so will I

無論往後你前往何處 都有我相隨

'Cause a double rainbow is hard to find

因為就算踏破鐵靴 也尋不著我第二道虹彩

 

To the bottom of the sea, I'd go to find you (Oh)

你若消失在海水幽深不見光的底部 我願深潛搜救 (噢)

Climb the highest peak to be right beside you (Oh)

不畏對高空的恐懼攀爬百岳山陵 只為陪在你左右 (噢)

Every step I take, I'm keeping you in mind

我每走了一步路 都要將你的模樣牢牢記在心上

Ooh-ooh-ooh-ooh

 

'Cause I understand you

因為我明白你心腸其實不壞

We see eye-to-eye

我們隨即看對了眼

Like a double rainbow in the sky

就像相互輝映在天邊的兩道虹彩

And wherever you go (And wherever you go), so will I

無論往後你前往何處 都有我相隨

'Cause a double rainbow is hard to find

因為就算踏破鐵靴 也尋不著我第二道虹彩

 

It's hard to find

是多麼地難能可貴

Oh, it's hard to find

噢 這世上絕無僅有的稀罕

Once in a lifetime

是百年難得一見的至寶

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()