https___images.genius.com_b64d3b809add28e2ecf4188660e0f90e.600x600x1.jpg

專輯:Practical Magical (Soundtrack) 《超異能快感》- 電影原聲帶

專輯發行日期:1998/10/6

Stevie Nicks: If you ever did believe

If You Ever Did Believe (2019 Remaster)

-

You've left me now and it's seasoned my soul

你選擇此刻離我而去的決定 如風切了斷我的靈魂

And with every step you take

而你每踏出一步 地上便留下腳印

I watch another part of you go

我就得強忍著心痛 目送你的身影

 

I continue to build a wall

我繼續架設心中那堵高牆

You were so strong

你曾是如此魁梧強壯

I fell to my knees

令我不由得屈膝憧憬

And I don't think I can handle this at all

但我這才驚覺 原來我一點也沒有馴服你的能力

 

Well, one more night I'd like to lie and hold you

不過呢 我是挺想裝作毫無嫌隙 享受最後一晚的溫存

Yes and feel

魚水之樂的歡愉

To make you smile

讓你漾起一抹笑意

I'd like to be there for you

我還想當陪在你身邊的賢內助

Have you forgotten me?

難不成你將我忘得一乾二淨?

 

And the days go by

大好時光一天天流逝

Doing nothing about them

眼看即將要結束 卻無計可施

How much time

還有多少寸土光陰

Will I have to spend?

我非得像這樣揮霍浪擲?

 

My mind won't rest and I don't sleep

我的思緒轉個不停 讓我無法好好睡個覺

Not even in my dreams

就連夢裡也不放過我般浮躁

If you ever did believe for my sake

要是你能多替我著想 就相信我的說法

If you ever did believe

要是你真願意相信我的話

 

And the days go by

大好時光一天天流逝

Doing nothing about them

眼看即將要結束 卻無計可施

How much time

還有多少寸土光陰

Will I have to spend?

我非得像這樣揮霍浪擲?

 

And the days go by

大好時光一天天流逝

Doing nothing about them

眼看即將要結束 卻無計可施

How much time

還有多少寸土光陰

Will I have to spend?

我非得像這樣揮霍浪擲?

 

Well, one more night I'd like to lie and hold you

不過呢 我是挺想裝作毫無嫌隙 享受最後一晚的溫存

Yes and feel

魚水之樂的歡愉

To make you smile

讓你漾起一抹笑意

I'd like to be there for you

我還想當陪在你身邊的賢內助

Have you forgotten me?

難不成你將我忘得一乾二淨?

 

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

Baby don't leave me

寶貝 求你別離我而去

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

Baby don't leave me

寶貝 求你別離我而去

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

Baby don't leave me

寶貝 求你別離我而去

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

I'm down on my knees

我跪下來求你 拜託別走

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

Baby don't leave me

寶貝 求你別離我而去

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

I'm begging you please

我拜託你別就這麼離開我

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

Baby don't leave me

寶貝 求你別離我而去

Ooh-ooh-ooh

噢-噢-噢

I'm begging you please

我拜託你別就這麼離開我

Baby don't leave me

寶貝 求你別離我而去

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()