Taylor Swift - The Man 男人 - 中文

專輯:Lover 情人

專輯發行日期:2019/8/23

Taylor Swift - The Man (Lyric Video)

Taylor Swift - The Man (Official Video)

Taylor Swift - The Man (Live From Paris)

-

I would be complex, I would be cool

我也能很有深度 能屈能伸 也能很瀟灑

They'd say I played the field before I found someone to commit to

想必他們會形容我是情場打滾的浪子 與對的人互訂終生前 還能逍遙一下

And that would be okay for me to do

而不論我私生活再放蕩 也能被世人接受

Every conquest I had made would make me more of a boss to you

每完成一項創舉 扳倒多少敵人 只讓我比你優越 成為叫好又賣座的巨擘

 

I’d be a fearless leader

我會是為人頌揚的大無畏

I'd be an alpha type

我還是人們眼中的王牌

When everyone believes ya

要是你說什麼 都不會有人懷疑

What's that like?

那該是何等地痛快?

 

I’m so sick of running as fast as I can

我真是受夠 為何我再努力只能跟人一樣快

Wondering if I'd get there quicker if I was a man

自忖假如我是短髮留鬚的男人 攻頂是不是就能快一些

And I'm so sick of them coming at me again

而人們衝著我而來 一遍又一遍 只讓我感到疲憊

'Cause if I was a man, then I'd be the man

因為假如我有性別上的優勢 我一定善用不浪費

I'd be the man

我會是精明的男人

I'd be the man

我會是幹練的男人

 

They'd say I hustled, put in the work

他們會讚揚我勤勉不懈 悉心奉獻於工作

They wouldn’t shake their heads and question how much of this I deserve

他們絕不會邊嘆氣邊搖頭 蔑視我的努力 還需另定一套標準 專門審視我的成就

What I was wearing, if I was rude

不論我穿著再怎麼邋遢 態度再怎麼惡劣

Could all be separated from my good ideas and power moves

都能因為我立下的功勞 和優異的表現 而輕易原諒 公私分開評判

 

And they would toast to me, oh, let the players play

而他們會樂意敬我一杯 噢 貴為情場高手 可得敬你三分

I’d be just like Leo in Saint-Tropez

我就像聖特羅佩的李奧 風光得意得很

 

I'm so sick of running as fast as I can

我真是受夠了 為何我非跑得比別人快不可

Wondering if I’d get there quicker if I was a man

心想若我是男人 就算我慢下來 是否還是比別人快得多

And I'm so sick of them coming at me again

而我對我周圍散播的不實謠言 實在是厭倦透了

'Cause if I was a man, then I'd be the man

假如我當男人能省去困擾 那我還是當男人好了 

I’d be the man

我一定會很適合

I'd be the man

我會是稱職的男人

 

What's it like to brag about raking in dollars

可真好奇這感覺 能臉不紅氣不喘 吹噓賺進多少錢

And getting bitches and models?

成天泡在自動貼上來的妹和模特兒堆?

And it's all good if you're bad

若你本性就這麼惡劣 便沒有差別

And it's okay if you're mad

假如惹得你不快 隨時都能發洩 

 

If I was out flashing my dollars

假如換作是我愛現 亮白花花的鈔票

I'd be a bitch, not a baller

我就成了眾矢之的 而非闊綽的富豪

They'd paint me out to be bad

媒體將我的形象描繪得十惡不赦

So, it's okay that I'm mad

那照理來說 我應該有資格發火

 

I'm so sick of running as fast as I can

我真是受夠了 為何我非跑得比別人快不可

Wondering if I'd get there quicker if I was a man (You know that)

心想若我是男人 就算我慢下來 是否還是比別人快得多 (你一定知道的)

And I'm so sick of them coming at me again (Coming at me again)

而我對我周圍散播的不實謠言 實在是厭倦透了 (別再衝著我而來了)

'Cause if I was a man (If I was a man)

假如我當男人能省去困擾 (假如我是男的)

Then I'd be the man (Then I'd be the man)

那我還是當男人好了 (果然我還是當男人好了)

 

I'm so sick of running as fast as I can (As fast as I can)

我真是受夠 為何我再努力只能跟人一樣快 (還是只能一樣快)

Wondering if I'd get there quicker if I was a man (Hey)

自忖假如我是短髮留鬚的男人 攻頂是不是就能快一些 (嘿)

And I'm so sick of them coming at me again (Coming at me again)

而人們衝著我而來 一遍又一遍 只讓我感到疲憊  (槍口總朝向我這邊)

'Cause if I was a man (If I was a man), then I'd be the man

假如我有性別上的優勢 (假如有這項優勢) 那我一定善用不浪費

 

I'd be the man

我一定是精明的男人

I'd be the man (Oh)

我一定是幹練的男人 (噢) 

I'd be the man (Yeah)

我更懂如何當個男人 (耶)

I'd be the man (I'd be the man)

我一定是優秀的大男人 (我會是稱職的男人)

 

If I was a man, then I'd be the man

假如我有性別的優勢 我一定善用不浪費

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()