Maggie Rogers - Light On 希望 -

專輯:Heard It in a Past Life 前世的情話

專輯發行日期:2018/10/10

Maggie Rogers - Light On (Official Video)

-

Would you believe me now

你願意相信我了沒

If I told you I got caught up in a wave?

你可知道流量沖的我暈頭轉向?

Almost gave it away

差點沒放棄抵抗

 

Would you hear me out

你要不要等我把話講完

If I told you I was terrified for days?

你知道我可是沒日沒夜擔心個不停?

Thought I was gonna break

還以為我抵抗不了壓力

 

Oh, I couldn't stop it

噢 我實在停不下來

Tried to slow it all down

放慢步伐也沒用

Crying in the bathroom

在浴室哭個沒完

Had to figure it out

非想清楚不可

With everyone around me saying

每個人都圍繞在我身邊打轉

"You must be so happy now"

說「能有今天你鐵定樂歪了」

 

Oh, if you keep reaching out

噢 要是你不斷了聯絡

Then I'll keep coming back

那我只好一遍遍回你身邊

And if you're gone for good

假如你一去不回頭

Then I'm okay with that

要這樣我也無所謂

 

If you leave the light on

假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

 

And I am finding out

我這才驚覺

There's just no other way

其實也沒怎麼辦

That I'm still dancing at the end of the day

到頭來 我還是得樂觀面對每一天

 

If you leave the light on

假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

 

And do you believe me now

你現在願不願意相信我

That I always had the best intentions, babe?

要知道從頭到尾我可是一片好心吔?

Always wanted to stay

那想過會有分開的一天

 

Can you feel me now

你是不是也感覺到了

That I'm vulnerable in oh-so-many ways?

其實方方面面我比誰都來得心軟?

Oh, and I'll never change

噢 這點我也不會改變

 

Oh, I couldn't stop it

噢 我無法停下腳步

Tried to figure it out

只好試著釐清這一切

But everything kept moving

但一切卻老是變個不停

And the noise got too loud

周遭的噪音充斥在耳邊

With everyone around me saying

那些人嘴邊總掛著恭喜

"You should be so happy now"

說「能有今天你鐵定樂歪」

 

Oh, if you keep reaching out

噢 要是你不斷了聯絡

Then I'll keep coming back

那我只好一遍遍回你身邊

And if you're gone for good

假如你一去不回頭

Then I'm okay with that

要這樣我也無所謂

 

If you leave the light on

假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

 

And I am finding out

我這才驚覺

There's just no other way

其實也沒怎麼辦

That I'm still dancing at the end of the day

到頭來 我還是得樂觀面對每一天

 

If you leave the light on

假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

 

Oh, leave the light on

噢 別讓我絕望

Oh, would you leave the light on?

噢 能不能給我一絲希望?

 

Oh, if you keep reaching out

噢 要是你不斷了聯絡

Then I'll keep coming back

那我只好一遍遍回你身邊

And if you're gone for good

假如你一去不回頭

Then I'm okay with that

要這樣我也無所謂

 

If you leave the light on

假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

 

And I am finding out

我這才驚覺

There's just no other way

其實也沒怎麼辦

That I'm still dancing at the end of the day

到頭來 我還是得樂觀面對每一天

 

If you leave the light on

假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

 

Oh, if you leave the light on

噢 假如你要給我希望

Then I'll leave the light on

我也沒打算絕望

Oh, if you leave the light on

噢 只要你給我一絲希望


arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()