ab67616d0000b2735d7d966732bd44ac2a13b614.jpg

 

專輯:It’s Time 是時候了

單曲發行日期:2005/1/24

『走遍繁華,歸於平淡。』

https://www.youtube.com/watch?v=lbSOLBMUvIE

-

Another summer day has come and gone away

春來秋去 夏日將至

In Paris and Rome, but I wanna go home, mmm

在人來人往的歐洲街頭 我迷失了回家的路

May be surrounded by, a million people, I

就算得到萬人簇擁 沒有你在身邊 

Still feel all alone

功成名就又有何用

I just wanna go home

我只想飛奔到你身邊

Oh, I miss you, you know

親口訴諸情思

And I've been keeping all the letters that I wrote to you

就算將思念盡數傾瀉於稿紙 

Each one a line or two

洋洋灑灑寫下肺腑之言

I'm fine, baby, how are you?

「我這裡一切都好,那你呢?」

Well, I would send them, but I know that it's just not enough

手裡捉著信紙 心裡揪成一團 我知道這麼做遠遠不足以

My words were cold and flat

讓你感受到我炙熱溫暖的心意

And you deserve more than that

而你不值得我這麼對你

 

Another aeroplane, another sunny place

又是個艷陽天 今天班機也順利起飛

I'm lucky I know, but I wanna go home

一切都很順利 仍無法停止內心悸動

Mmm, I got to go home

我現在只想回家

 

Let me go home

讓我回家吧

I'm just too far from where you are

讓我將這份來自千里外的相思

I wanna come home

傳達給你

 

And I feel just like I'm living someone else's life

就像手捧雪花球

It's like I just stepped outside

看自己過著屬於別人的生活

When everything was going right

就算事業如日中天

And I know just why you could not come along with me

沒了你 順遂的人生也走了味

That this was not your dream

這才發覺你的用心良苦 明明希望我別走

But you always believed in me

卻還是不斷鼓勵我 給我繼續下去的勇氣

Another winter day has come and gone away

花開花又謝 秋去冬又來 

In either Paris or Rome, and I wanna go home

無論身在何方 鄉愁依舊不減

Let me go home

「要是能回家多好。」

And I'm surrounded by, a million people, I

全場觀眾起身為我鼓掌歡呼

I still feel alone

內心仍如此空虛

Oh, let me go home

讓我回家吧

Oh, I miss you, you know

讓我看看你美麗的臉龐

 

Let me go home

就讓我回家吧

I've had my run

早已嚐遍人生酸甜苦辣

Baby, I'm done

我願意放棄這一切

I gotta go home

只為此刻留在你身邊

Let me go home

就讓我回家吧

 

It'll all be alright

「一切會沒事的」

I'll be home tonight

「班機等等起飛」

I'm coming back home

「我就要到家了」

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()