6994581026_6a5f3ef05f_b.jpg

 

專輯:Life From Earth 地球上的生活

單曲發行日期:1989/9/12

Pat Benatar - Love Is A Battlefield (Official Video)

-

(We are young) we are young

我們年紀尚輕

(Heartache to heartache) heartache to heartache

只能互舔傷口

(We stand) we stand

我們之間

(No promises) no promises

毫無希望

(No demands) no demands

毫無勝算

(Love is a battlefield) love is a battlefield

愛是場硬仗

 

We are strong

我們能愈挫愈勇

No one can tell us we're wrong

沒有人敢說我們不合適

Searching our hearts for so long

渴求彼此的寂寞芳心

Both of us knowing

我倆心知肚明

Love is a battlefield

愛是場打不完的硬仗

 

You're begging me to go

你一下要我趕緊滾蛋

Then making me stay

一下又拜託我不要走

Why do you hurt me so bad?

為何要傷我如此深?

It would help me to know

我實在好想知道

Do I stand in your way

你到底是嫌我礙眼

Or am I the best thing you've had?

還是認定我是你今生的摯愛?

Believe me, believe me

因為坦白說

I can't tell you why

我真的分辨不出是哪種

But I'm trapped by your love

可我早已掉進你設下的愛情圈套

And I'm chained to your side

被你牢牢抓住

 

We are young

我們年輕不懂事

Heartache to heartache

只能彼此互舔傷口

We stand

我們之間

No promises, no demands

毫無勝算 毫無希望

Love is a battlefield

可是啊 愛就像硬仗

 

We are strong

我們能愈挫愈勇

No one can tell us we're wrong

沒有人會說我們不合適

Searching our hearts for so long

渴求彼此的寂寞芳心

Both of us knowing

我倆心知肚明

Love is a battlefield

愛肯定是場硬仗

 

When I'm losing control

要是我愛得失去理智

Will you turn me away

你會選擇轉身離去

Or touch me deep inside?

還是撥動我心弦?

And when all this gets old

要是同樣的事一再發生

Will it still feel the same?

感覺還能跟從前一樣嗎?

There's no way this will die

我相信愛火永遠也不會熄滅

But if we get much closer

可要是我們再更進一步

I could lose control

我真的會失去理智

And if your heart surrenders

換作是你的心舉白旗投降

You'll need me to hold

我肯定會為你留下來

 

We are young

我們年輕尚輕

Heartache to heartache

只能彼此互舔傷口

We stand

我們之間

No promises, no demands

毫無勝算 毫無希望

Love is a battlefield

可是啊 愛就像硬仗

 

We are strong

我們能愈挫愈勇

No one can tell us we're wrong

沒有人敢說我們不合適

Searching our hearts for so long

渴求彼此的寂寞芳心

Both of us knowing

我倆心知肚明

Love is a battlefield

愛肯定是場硬仗

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()