5ed3d45f0e05f7b3cca664085e75d651.jpg

專輯:folklore 美麗傳說

專輯發行日期:2020/7/24

Taylor Swift – hoax (Official Lyric Video)

-

My only one

我的畢生摯愛

My smoking gun

和我被鮮血染紅的手

My eclipsed sun

偕同蝕日啃噬著我

This has broken me down

將我摧殘得不成人形

My twisted knife

我那被曲解的善意

My sleepless night

和那些不成眠的夜

My winless fight

對峙著不可能的戰局

This has frozen my ground

有陣怪風襲來 冰封我的大地

 

Stood on the cliffside screaming, "Give me a reason"

佇立於峭壁的我 哭喊著『告訴我為什麼』

Your faithless love's the only hoax I believe in

你那堅貞的愛 是我唯一信守的表象

Don't want no other shade of blue but you

除了你的憂傷 再不需事物因美麗而哀愁

No other sadness in the world would do

再悲苦的遭遇 也無法救贖你不潔的人格

 

My best laid plan

我的精心盤算

Your sleight of hand

被你的小把戲 蒙騙欺瞞

My barren land

心中那片貧瘠之地 遭人拓墾

I am ash from your fire

我的愛 是盛情退卻餘下的燭芯

 

Stood on the cliffside screaming, "Give me a reason"

矗立於懸崖邊緣 失聲哭喊『告訴我為什麼』

Your faithless love's the only hoax I believe in

你那堅貞的愛 是我唯一信守的輕薄假象

Don't want no other shade of blue but you

除了薄情寡義 再不需你的任何面向

No other sadness in the world would do

任生死相守的承諾 也無法救贖你可憎的人格

 

You know I left a part of me back in New York

你明知我的內心殘骸 被棄置於紐約一帶

You knew the hero died so what's the movie for?

早知英雄終有踏入墳土的一日 藉電影供世人景仰又有何用? 

You knew it still hurts underneath my scars

你明知 潛伏內心的痛將一再折磨我

From when they pulled me apart

直到臟器被扯出體外 扔至飄雨街頭

You knew the password so I let you in the door

你握有心鎖之鑰 所以我寧可放你進門

You knew you won so what's the point of keeping score?

你明知我毫無勝算 為何又要計較那數分之差?

You knew it still hurts underneath my scars

你早知自從人們 將我開腸剖肚那天起

From when they pulled me apart

身上無數道傷口 便隱隱作痛著

But what you did was just as dark

可你的所作所為 卻也同樣齷齪

(Ah, ah, ah)

(啊)

Darling, this was just as hard

親愛的 而目賭你縱容他們

As when they pulled me apart

這一幕 又怎能使我不難受

 

My only one

畢生摯愛呀

My kingdom come undone

少了你我的生命 將再不完整

My broken drum

我那被搗毀的鼓皮

You have beaten my heart

連同心肌 被你徹底撕裂

Don't want no other shade of blue but you

除了你的憂傷 再不需事物因美麗而哀愁

No other sadness in the world would do

這世上再沒有任何遭遇 能救贖你可悲的人格


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()