https___images.genius.com_a417d804f2db1974a8bfc71c0fd09c4e.1000x1000x1.jpg

專輯:No Brakes

專輯發行日期:1983/12/31

John Waite - Missing You (Official Video)

-

[Intro]

 

Every time I think of you

每當我一想起你

I always catch my breath

我總會不自覺屏住我的呼吸

And I'm still standing here

就算到了現在 我仍呆站在原地

And you're miles away

且與你相隔了萬里之遙

And I'm wondering why you left

我怎麼也想不透 為何你會想要逃

 

And there's a storm that's raging

就在不遠處有場無情風暴 正朝我凝聚

Through my frozen heart tonight

肆虐著不平靜的夜晚 重創我受凍的心

I hear your name in certain circles

和共同朋友交談時 只要一有人提起你

And it always makes me smile

我的臉上便不自覺浮現一抹笑意

 

I spend my time

我花了好長一段時間

Thinking about you

去忘掉你這個人的存在

And it's almost driving me wild

而這樣的折磨 幾乎快把我逼瘋了

 

And there's a heart that's breaking

就在這時 我的胸口頓時好像有什麼碎了

Down this long distance line tonight

順著這夜色流洩漫長無止盡的思念而流

 

I ain't missing you at all

我連一次都沒有想過你呢

Since you've been gone away

打從你一走了之 我便下定決心了

I ain't missing you

我不會在你身上浪費時間了

No matter what I might say

不管我一時糊塗 對你說了些什麼

 

There's a message in the wire

接線生那兒存取了一則未讀訊息

And I'm sending you this signal tonight

就在今夜 我打算想辦法將消息轉達給你聽

You don't know

你又怎麼會曉得

How desperate I've become

因為你 我變得有多麼失魂落魄

And it looks like I'm losing this fight

看樣子 我終究是敗給了愛情二擇一的決鬥

 

In your world

在你完美的世界裡頭

I have no meaning

我果然一點意義也沒有

Though I'm trying hard to understand

但不論我再怎麼努力去試圖理解 還是搞不懂

 

And there's a heart that's breaking

就在這時 我的胸口頓時好像有什麼碎了

Down this long distance line tonight

順著這夜色流洩漫長無止盡的思念而流

 

I ain't missing you at all

我真的一點也不想念你了

Since you've been gone away

自從你離開那天起 就當沒你這人了

I ain't missing you

我才沒有偷偷想你呢

No matter what my friends say

才不管我朋友好說歹說 苦勸我回頭

 

And there's a message that I'm sending out

被轉進語音信箱的留言 是我沒能親口訴說的心意

Like a telegraph to your soul

就像專人撥接的電報 寄向你的靈魂

And if I can't bridge this distance

要是我這麼做 還是縮短不了我們的距離

Stop this heartbreak overload

能不能行行好 別再讓心痛超出我負荷

 

I ain't missing you at all

我真的一點也不想念你了

Since you've been gone away

自從你離開那天起 就當沒你這人了

I ain't missing you

我才沒有偷偷想你呢

No matter what my friends say

才不管我朋友好說歹說 苦勸我回頭

 

I ain't missing you

我一點都沒有想念你

I ain't missing you

我才沒有偷偷想你呢

I keep lying to myself

我又何苦說謊欺騙我自己

 

And there's a storm that's raging

就在不遠處有場無情風暴 正朝我凝聚

Through my frozen heart tonight

肆虐著不平靜的夜晚 重創我受凍的心

 

I ain't missing you at all

我連一次都沒有想過你呢

Since you've been gone away

打從你一走了之 我便下定決心了

I ain't missing you

我不會在你身上浪費時間了

No matter what I might say

不管我一時糊塗 對你說了些什麼

 

Ain't missing you

一點都不在乎你呢

I ain't missing you

我一點都沒有想念你

I ain't missing you

我才沒有偷偷想你呢

I keep lying to myself

我又何苦說謊欺騙我自己

Ain't missing you

才一點都不想你呢

 

[Outro]

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()