https___images.genius.com_f179b9dbe786b26bd8e2411a5e701631.1000x1000x1.png

專輯:Did You Know That There's a Tunnel Under Ocean Blvd 你可曾知曉海洋大道下有一秘道

專輯發行日期:2023/3/10

Lana Del Rey - Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd (Audio)

-

Did you know that there's a tunnel under Ocean Boulevard? 

你可曾知曉 看似平凡無奇的大道 其實有秘密通道 通往未知世界?

Mosaic ceilings, painted tiles on the wall

鑲滿馬賽克拼貼的天花板 並以彩磚點綴牆面

I can't help but feel somewhat like my body marred my soul

我不免臆測 就某種程度而言 如此想見 或否如我身軀傷損我心坎

Handmade beauty sealed up by two man-made walls

驚為天人的手創美艷 彌封那二面經人從平地砌起的牆垣

And I'm like

而我輕聲喟嘆

 

When's it gonna be my turn?

遲遲未來的幸福 何時才輪得到我?

When's it gonna be my turn?

遲遲未來的幸福 何時才輪得到我?

Open me up, tell me you like it

與我坦誠相見 披露你好惡不諱言

Fuck me to death, love me until I love myself

縱情流連至死方休 以愛將我填滿 直至我習得自愛

There's a tunnel under Ocean Boulevard

就在那海洋大道下 有這麼條不為人知的通道

 

There's a girl that sings "Hotel California"

有位溫婉女性 因翻唱過《加州旅店》而竄紅

Not because she loves the notes or sounds that sound like Florida

自然絕非歌者她為餘音嫋嫋所顛倒 亦非曲間樂裡的意境引領她至佛州

It's because she's in a world, preserved, only a few have found the door

僅僅是因她所構築的美好世界 為情郎保留不破戒 唯有少數幾人 得從其門而入

It's like Camarillo, only silver mirrors, running down the corridor

好似位於卡馬里奧的旅店 作為靈感來源 僅有銀鏡數面 順著迴廊蜿蜒

Oh, man

噢 我的天

 

When's it gonna be my turn?

遲遲未來的幸福 何時才輪得到我?

Don't forget me

首肯你切莫忘了我

When's it gonna be my turn?

遲遲未來的幸福 何時才輪得到我?

Open me up, tell me you like me

與我坦誠相見 闡明你之於我情挑

 

Fuck me to death, love me until I love myself

縱情至死方休 愛我不停歇 直至我明白如何待己好

There's a tunnel under Ocean Boulevard

就在那海洋大道下 有這麼條不為人知的通道

Don't forget me

盼你餘情舊夢忘不了

There's a tunnel under Ocean Boulevard

就在那海洋大道下 有這麼條不為人知的通道

 

Harry Nilsson has a song, his voice breaks at 2:05

哈利尼爾森一曲以哀戚的唱腔 劃破二點五分寂靜的夜

Something about the way he says "Don't forget me" makes me feel like

他娓娓道出『勿忘我』時的聲調 是如此地沉抑動人 至今仍讓我深深為之震撼

I just wish I had a friend like him, someone to get me by

我僅僅是冀望能有個心思如他般細膩的友人 能與我共甘苦難

 

Lennon in the back, whisperin' in my ear

藍儂他那嗓音還迴盪著 於我耳畔悄聲呢喃

"Come on, baby, you can thrive"

『相信我 親愛的 你能夠破除阻礙』

But I can't

可我是真不敢

 

When's it gonna be my turn?

遲遲未來的幸福 何時才輪得到我?

Don't forget me

首肯你切莫忘了我

When's it gonna be my turn?

遲遲未來的幸福 何時才輪得到我?

 

Open me up, tell me you like it

與我坦誠相見 披露你好惡不諱言

Fuck me to death, love me until I love myself

縱情流連至死方休 以愛將我填滿 直至我習得自愛

There's a tunnel under Ocean Boulevard

就在那海洋大道下 有這麼條不為人知的通道

 

Don't forget me

你絕不能將我遺忘

Like the tunnel under Ocean Boulevard

像海洋大道下那荒涼偏僻的秘道 遭人淡忘

Don't forget me

切莫將我澈底忘掉

Like the tunnel under Ocean Boulevard

好似在海洋大道下 那人遺神棄的隱址秘道

Don't forget me

你別輕易將我忘掉

Like the tunnel under Ocean Boulevard

如同海洋大道下的秘道 入口始終遍尋不著

 

Don't forget me, don't forget me

別把我忘掉 別就這麼把我們抹煞掉

No, don't, don't forget me

不要 求你不要 別輕易將我忘掉

Don't you, don't you forget me

你可不要 就這麼將你我給澈底忘掉


arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()