https___images.genius.com_7277eabc519983311027b0ddef08e7cc.600x600x1.png

專輯:19 十九歲

專輯發行日期:2007/10/22

Adele - Hometown Glory (Official Music Video)

-

I've been walking in the same way as I did

我就走在與平時沒兩樣的路線 一如往常

Missing out the cracks in the pavement

沒能察覺人行道上的裂縫 跌了個踉蹌

And tutting my heel and strutting my feet

於是我踏了踏鞋跟 並頓了頓足 毫無異樣

"Is there anything I can do for you, dear?"

『請問有什麼需要協助的呢 親愛的?』

"Is there anyone I could call?"

『還是需要我打給誰呢?』

"No and thank you, please madame

『不是的 謝謝您 不好意思呀女士

I ain't lost, just wandering"

我並非迷路 只是心已迷失』

 

'Round my hometown

兜繞著我的故鄉而行

Memories are fresh

斑駁泛黃記憶猶新

'Round my hometown

兜繞著我的故鄉而行

Ooh, the people I've met

噢 我所熟識的舊雨故人

Are the wonders of my world

難不成 我世界的未解之謎

Are the wonders of my world

難不成 我世界的未解之謎

Are the wonders of this world

難不成 這世界的未解之謎

Are the wonders now

如今已成不解之謎

 

I like it in the city

我喜愛這城是因

When the air is so thick and opaque

當空氣瀰漫厚重濃霧 如此晦暗不明

I love it to see everybody in short skirts, shorts and shades

我愛看女孩套上迷你裙 著短衣襯衫 並以粉餅修容補妝

I like it in the city when two worlds collide

我也樂見 城市出現舊有與新制文化衝擊

You get the people and the government

你明白舉國人民和政府 各有各的立場

Everybody taking different sides

不論維護哪派 非選一邊站才行

 

Shows that we ain't gonna stand shit

藉以聲明我們絕不支持垃圾政府

Shows that we are united

藉以展現我們團結齊心

Shows that we ain't gonna take it

藉以聲明我們不願意忍氣吞聲

Shows that we ain't gonna stand shit

藉以聲明我們絕不支持垃圾政府

Shows that we are united

藉以展現我們團結齊心

 

'Round my hometown

兜繞著我的故鄉而行

Memories are fresh

斑駁泛黃記憶猶新

'Round my hometown

兜繞著我的故鄉而行

Ooh, the people I've met, yeah

噢 我所熟識的舊雨故人 耶

 

Doo-da-da-da-da-da-da-da-dah, yeah

Doo-da-da-da-da-da-da-da-dah, yeah

Doo-doo-doo-doo ooh-ooh yeah

Yeah, yeah-ey

 

Are the wonders of my world

難不成 我世界的未解之謎

Are the wonders of my world

難不成 我世界的未解之謎

Are the wonders of this world

難不成 這世界的未解之謎

Are the wonders of my world

難道說 我身處世界的謎團

Of my world

竟是我的世界

Yeah, of my world

耶 竟會是我的世界

Of my world, yeah

竟是我的世界故鄉


arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()