Taylor Swift - The Black Dog 黑

專輯:THE TORTURED POETS DEPARTMENT: ANTHOLOGY 相思詩舍:精選集

發行時間:2024/4/19

The Black Dog

Taylor Swift - The Black Dog (Official Lyric Video)

-

I am someone who until recent events

截至最近的事件為止 我都還是那個

You shared your secrets with

你樂於分享你的秘密的人

And your location, you forgot to turn it off

也少不了你的定位 但這次你卻忘記關了

And so I watch as you walk

於是我的視線跟著你移動

 

Into some bar called The Black Dog

踏進某間叫作黑狗的酒吧裏

And pierce new holes in my heart

這又多在我心上穿刺幾個洞

You forgot to turn it off

你只是忘記關也說不定

And it hits me

這卻狠狠傷了我

 

I just don't understand how you don't miss me

我就是不明白 怎麼你一點也不想我

In The Black Dog, when someone plays "The Starting Line"

在黑狗酒吧裏 某個人點播「起跑線」樂隊的歌

And you jump up, but she’s too young

你激動地就要跳起 但她實在太年輕

To know this song that was intertwined

並沒聽過這支歌 是如何在你我生命裏

In the magic fabric of our dreaming

織就我們這段如魔似幻的的美夢

Old habits die screaming

那感情死前仍吶喊著

 

I move through the world with a heart broken

我於是搬進傷心人出出入入的地方

My longing state unspoken

我那不加以表示的渴望

And I may never open up thе way I did for you

為你放棄多少機會的事 說不定再也沒機會講

 

And all of those best laid plans

放諸流水那些安排好的計劃

You said I needed a bravе man

你說我值得愛更勇敢的他

Then proceeded to play him

玩的差不多了 再考慮交往罷

 

Until I believed it too

最後連我也不得不相信

And it kills me

而我心碎一地

 

I just don't understand how you don't miss me

我就是不明白 怎麼你一點也不想我

In the shower and remember how my rain-soaked body

在淋浴間裏 你記不記得 我被雨淋得滿身濕的時候

Was shakin', do you hate me?

不斷顫抖著 你到底多恨我?

Was it hazing for a cruel fraternity?

難不成 這是你欺侮情人的手段麼?

 

I pledged and I still mean it

我答應過你 現在還是認真的

Old habits die screaming

那感情死前仍吶喊著

 

Six weeks of breathin' clean air

呼吸新鮮空氣的這六周裏

I still miss the smoke

我無不懷念烟霧的氤氳

Were you makin' fun of me

那時候 你是不是刻意用

With some esoteric joke?

晦澀的笑話來捉弄我呢?

 

Now I wanna sell my house

現在我祇想賣掉我的房子

And set fire to all my clothes

放把火燒掉我所有的衣服

And hire a priest to come and exorcise my demons

然後雇來牧師 把我內心的魔鬼統統驅除

Even if I die screaming

就算我死前只剩吶喊

And I hope you hear it

我仍希望你能聽見

 

And I hope it's shitty in The Black Dog

而我仍舊希望那黑狗酒吧 差勁的很

When someone plays "The Starting Line"

或許會有人點播「起跑線」樂隊的歌

And you jump up, but she’s too young

你激動地就要跳起 但她實在太年輕

To know this song that was intertwined

並不了解這支歌 是如何在你我生命裏

In the tragic fabric of our dreaming

添上我們的殘夢裏致命的敗筆

'Cause tail between your legs, you’re leavin'

而你雙腿業已夾著尾巴 向外奔去

 

I still can't believe it

至今我仍難以相信

'Cause old habits die screaming

因為那感情死前還掙扎不已

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()