Taylor Swift - The Prophecy 預言

專輯:THE TORTURED POETS DEPARTMENT: ANTHOLOGY 相思詩舍:精選集

發行時間:2024/4/19

The Prophecy

Taylor Swift - The Prophecy (Official Lyric Video)

-

Hand on the throttle

手按油門

Thought I caught lightning in a bottle

速度之快 讓我以為電箱裏裝了雷霆

Oh, but it's gone again

噢 但快感又消失了

And it was written

命運早已注定了

I got cursed like Eve got bitten

我就像遭咬的夏娃受到詛咒

 

Oh, was it punishment?

噢 這是不是懲罰呢?

Pad around when I get home

一到家 我便來回踱步著

I guess a lesser woman would've lost hope

不怎麼要緊的女人 必然希望盡失 我想著

A greater woman wouldn't beg

一個偉大的女人 是不會告饒的

But I looked to the sky and said

但我抬頭望向蒼天 喃喃說著

 

Please

算我拜託祢

I've been on my knees

我都已經下跪求你

Change the prophecy

能不能逆轉預言

Don't want money

我不要錢那種東西

Just someone who wants my company

只要一個渴望我真心相伴的人

Let it once be me

賜予我幸福

Who do I have to speak to

要我跟什麼人求情才行

About if they can redo the prophecy?

才可以讓他們為我改寫預言?

 

Cards on thе table

都攤牌了

Mine play out like fools in a fablе

我活像寓言裏出盡洋相的人

Oh, it was sinking in

噢 我心為之一沉

Slow is the quicksand

就像流沙將我捲入

Poison blood from the wound of the pricked hand

那被刺傷的手的傷口沾上了毒液

Oh, still I dream of him

噢 他仍然出現在夢裏

 

Please

算我拜託祢

I've been on my knees

我都已經下跪求你

Change the prophecy

能不能逆轉預言

Don't want money

我不要錢那種東西

Just someone who wants my company

只要一個渴望我真心相伴的人

Let it once be me

賜予我幸福

Who do I have to speak to

要我跟什麼人求情才行

About if they can redo the prophecy?

才可以讓他們為我改寫預言?

 

And I sound like an infant

我聲音聽起來像孩子一樣

Feeling like the very last drops of an ink pen

感覺就像耗盡最後一滴的墨水的筆那樣

A greater woman stays cool

偉大的女人 懂得保持沉著

But I howl like a wolf at the moon

但我卻像狼一樣 對著月亮長嚎

And I look unstable

我精神十分不穩定

Gathered with a coven 'round a sorceress' table

於是召來一團的女巫在長桌前進行會議

A greater woman has faith

偉大的女巫是有信仰的

But even statues crumble if they're made to wait

但若被迫為愛守候 就連雕像也鎮守不住了

I'm so afraid I sealed my fate

我真的很怕 萬一命運奠定

No sign of soulmates

卻不見靈魂伴侶

I'm just a paperweight in shades of greige

而我就只是映出玄色倒影的紙鎮 

Spending my last coin so someone will tell me it'll be okay

耗盡最後一枚硬幣 就為了聽某個人說一聲 總會沒事的

 

Ooh

 

Please

算我拜託祢

I've been on my knees

我都已經下跪求你

Change the prophecy

能不能逆轉預言

Don't want money

我不要錢那種東西

Just someone who wants my company

只要一個渴望我真心相伴的人

Let it once be me

賜予我幸福

Who do I have to speak to

要我跟什麼人求情才行

About if they can redo the prophecy?

才可以讓他們為我改寫預言?

 

Hand on the throttle

手按油門

Thought I caught lightning in a bottle

速度之快 讓我以為電箱裏裝了雷霆

Oh, but it's gone again

噢 但快感又消失了

And it was written

命運早已注定了

I got cursed like Eve got bitten

我就像遭咬的夏娃那般受詛咒

 

Oh, was it punishment?

噢 這是不是懲罰呢?

Pad around when I get home

一到家 我便來回踱步著

I guess a lesser woman would've lost hope

不怎麼要緊的女人 必然希望盡失 我想著

A greater woman wouldn't beg

一個偉大的女人 是不會告饒的

But I looked to the sky and said (Please)

但我抬頭望向蒼天 喃喃說著(拜託)

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()