Taylor Swift - I Look in Peopl

專輯:THE TORTURED POETS DEPARTMENT: ANTHOLOGY 相思詩舍:精選集

發行時間:2024/4/19

I Look in People's Windows

Taylor Swift - I Look in People's Windows (Official Lyric Video)

-

I had died the tiniest death

我以微不足道的方式死去

I spied the catch in your breath

我覺察到你吐換間的屏息

Out, out, out, out, out, out

吐 吐 吐 吐 吐 吐

 

Northbound I got carried away

北向列車上 就在你登上列車

As you boarded your train

我的想法不住漂流

South, south, south, south, south, south

向北走 走 走 走 走 走

 

A feather taken by the wind blowing

吹起的羽毛在風中 飄舞著

I'm afflicted by the not knowing so

我的心為不知去向的它 磨折著

 

I look in people's windows

我探進他人的窗戶裏

Transfixed by rose golden glows

玫瑰金的光芒使我凝滯

They have their friends over to drink nice wine

他們邀朋友來小聚 喝些有品味的酒

 

I look in people's windows

我探進他人的窗戶裏

In case you're at their table

想著說不定你也是座上賓

What if your eyes looked up and met mine

要是你一抬起頭 便又一次地

One more time

和我視線相迎

 

You had stopped and tiltеd your head

你忽然停下腳步 並偏過頭去

I still ponder what it meant

我仍思忖那其中的意義

Now, now, now, now, now, now

至今 至今 至今 至今 至今 至今

 

I triеd searching faces on streets

我仍搜尋著街上的每一張臉

What are the chances you'd be

會不會剛巧你也在

Downtown, downtown, downtown

市中心那邊 市中心那邊 市中心那邊

 

Does it feel alright to not know me?

假裝不認識的感覺還好嗎?

I'm addicted to the "if only"

我仍為那句「萬一」牽掛

 

So I look in people's windows

於是我探進他人的窗戶裏

Like I'm some deranged weirdo

就像是腦筋不正常的怪人

I attend Christmas parties from outside

我就像從外頭混入這聖誕派對裏

I look in people's windows

我探進他人的窗戶裏

In case you're at their table

想著說不定你也是座上賓

What if your eyes looked up and met mine

要是你一抬起頭 便又一次地

One more time

和我視線相迎

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()