Jewel - Foolish Games 愚蠢的遊戲 -

專輯:Pieces of You 破碎的你

專輯發行時間:1997/7/8

Jewel - Foolish Games (Official HD Music Video)

-

You took your coat off

你褪下大衣

Stood in the rain

駐足在雨中

You're always crazy like that

瘋狂是你一貫的作風

And I watched from my window

而我從窗戶探了出去

Always felt I was outside looking in on you

我從來像個局外人 看著屋內的你

 

You're always the mysterious one with

你一向是個行事神秘的人

Dark eyes and careless hair

漆黑的眸子 雜亂的髮絲

You were fashionably sensitive, but too cool to care

你的感官 總是極其地敏銳 卻高傲地不屑一顧

 

You stood in my doorway, with nothing to say

駐足我門前的你 並沒有甚麼可說

Besides some comment on the weather

不過是略略埋怨氣候罷了

 

Well, in case you failed to notice

這樣呀 既然你不願關心我

In case you failed to see

既然你眼中再沒有我

This is my heart bleeding before you

在你面前的 是我為你淌血的心

This is me down on my knees

在你跟前的 是跪下求你的我

 

These foolish games are tearing me apart

這場愚蠢的遊戲 就要 痛徹我的身體

And your thoughtless words are breaking my heart

而你 那無心的話語 就要傷透我的心

You're breaking my heart

你傷透我心

 

You're always brilliant in the morning

你清晨的思緒總是特別敏捷

Smoking your cigarettes, and talking over coffee

一面吸著你的烟 一面汲著咖啡聊著天

Your philosophies on art, Baroque moved you

關於你那哲學的見解 感動你的巴洛克之美

You loved Mozart, and you'd speak of your loved ones

你對莫札特的仰慕 接著你還會談起你親近的人

As I clumsily strummed my guitar

而我愚拙地撥弄手邊的吉他

 

You'd teach me of honest things

你教會了我許許多多的道理

Things that were daring, things that were clean

帶我領略真摯的學問 清白的哲理

Things that knew what an honest dollar did mean

帶我領略何謂真誠的價值

I hid my soiled hands behind my back

我將我已然汙玷的手掩在身後

Somewhere along the line, I must've gone off track with you

這一路走來 想是無意間和你走偏了

 

Excuse me

真不好意思

Think I've mistaken you for somebody else

想是將你錯認為我熟識的人

Somebody who gave a damn

那個真切在乎過我的人

Somebody more like myself

那個比我來得像我的人

 

These foolish games are tearing me, you're tearing me

這場愚蠢的遊戲 就要 痛徹我 你使我痛苦

You're tearing me apart

你就要痛徹我的身體

And your thoughtless words are breaking my heart

而你 那無心的話語 就要傷透我的心

You're breaking my heart

你傷透我心

 

You took your coat off

你卸下你一身大衣

Stood in the rain

駐足在雨中

You're always crazy like that

瘋狂是你一貫的作風

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()