Cover art for Brooklyn Baby by Lana Del Rey

專輯:Ultraviolence 暴力美學

發行日期:2014/6/8

Brooklyn Baby

Lana Del Rey - Brooklyn Baby (Official Audio)

-

They say I'm too young to love you

人們嫌我年青襯不上你

I don't know what I need

我究竟缺了甚麼東西

They think I don't understand

想是以為我未曾耳聞

The freedom land of the seventies

你們老一輩人的自由淨土

 

I think I'm too cool to know ya

我祇是老辣地不屑一顧

You say I'm like the ice, I freeze

你讚許我如冰山凍了齡

I'm churning out novels like

我讓筆桿無意識流動好似

Beat poetry on amphetamines

垮掉的一代吸食安非他命

 

I say

我說

I say

我說

 

Well, my boyfriend's in a band

這個嘛 我的他是吉他好手

He plays guitar while I sing Lou Reed

當我唱Lou Reed 他便為我助陣

I've got feathers in my hair

片片光羽綴在我顱後

I get down to Beat poetry

我生來就要作潦倒的詩人

 

And my jazz collection's rare

我的爵士造詣百聞難得一見

I can play most anything

方方面面我都有涉獵

I'm a Brooklyn baby

我便是布魯克林寶貝

I'm a Brooklyn baby

渾然天成的布魯克林女孩

 

Da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da-ya-da

Pa-da-da-da-da-da-da

 

They say I'm too young to love you

人們嫌我年青襯不上你

They say I'm too dumb to see

說我實在是犯了糊塗

They judge me like a picture book

大肆批鬥我好比那冊繪本

By the colors, like they forgot to read

顏色流於煽情 全然沒用心體認

 

I think we're like fire and water

你我就好比火之於水

I think we're like the wind and sea

你我就好比風之於海水

You're burning up, I'm cooling down

你是忘我的熱情 我是冷卻的理性

You're up, I'm down

你若快活 我便低落

You're blind, I see

你若目盲 我是你的眼

 

But I'm free, ooh

但我是自由的靈魂

I'm free

我自由了

 

Well, my boyfriend's in a band

這個嘛 我的他是吉他好手

He plays guitar while I sing Lou Reed

當我唱Lou Reed 他便為我助陣

I've got feathers in my hair

片片光羽綴在我顱後

I get down to Beat poetry

我生來就要作潦倒的詩人

 

And my jazz collection's rare

我的爵士造詣百聞難得一見

I can play most anything

方方面面我都有涉獵

I'm a Brooklyn baby

我便是布魯克林寶貝

I'm a Brooklyn baby

渾然天成的布魯克林女孩

 

I'm talking 'bout my generation

我議論的是我的純真年代

I'm talking 'bout my newer nation

可不是你們那老一輩的思維

And if you don't like it, you can beat it

假若這話聽著刺耳 你可得滾遠點

Beat it, baby

滾遠點兒 寶貝

 

You never liked the way I said it

你的邏輯在我嘴裏成了種沾辱

If you don't get it, then forget

假若你不懂得 忘了便是

'Cause I don't have to fucking explain it

只因我他媽不欠誰一個解釋

 

And my boyfriend's in a band

而我的他是吉他好手

He plays guitar while I sing Lou Reed

當我唱Lou Reed 他便為我助陣

I've got feathers in my hair

片片光羽綴在我顱後

I get high on hydroponic weed

放蕩挑達的行為使我狂熱

 

And my jazz collection's rare

我的爵士造詣百聞難得一見

I get down to Beat poetry

我生來就要作潦倒的詩人

I'm a Brooklyn baby

我便是布魯克林寶貝

I'm a Brooklyn baby

渾然天成的布魯克林女孩

 

Pa-da-pa-pa, pa-de-da

Te-de-de, da-da-ah

Ooh, oh, woah-ah

 

Yeah, my boyfriend's pretty cool

沒錯 我的他確實酷得很

But he's not as cool as me

但他和我可不能比

'Cause I'm a Brooklyn baby

我可是布魯克林寶貝

I'm a Brooklyn baby

渾然天成的布魯克林女孩

 

Pa-da-da-da-da-da-da

Da-da-da-da-da, baby

Ah-ta-da-da-da-da

Da-da-da-da, baby

Pa-da-da-da-da-da

Pa-pa-da-pa-da, yeah

Yeah, yeah


arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()