artwork-440x440.jpg

『'Cause your love is biblical

你的愛如此神聖純潔

Biblical, it's biblical

唯有將此生獻上 愛你忠貞不渝"』

Calum本身是在基督教家庭長大的男同志,

他曾在歌曲No Matter What中寫到出櫃經歷,

對我來說也是很能感同身受。

或許是因為都曾掙扎告訴心愛的家人,

蘊育出不被接受的恐懼,

才讓這些歌曲更加動人吧?

如果你也有相同的經歷,

也歡迎底下留言分享給我聽。

Calum Scott - Biblical (Official Music Video)

-

Didn't know that I'd fall so hard

從不知道重摔凡間的苦痛

That my feet left the ground

有了你的愛彷彿置身天堂

Gravity don't make no sense when you're not around

若是你不在左右 連重力也失去意義

I come up against myself when

惡魔的誘惑太過甜美動人

Demons in my head get loud

使得我的內心開始動搖

I don't know how you do it but you turn them down

雖不明白怎麼著 但你成功擊退了它們

 

I slip and wonder who I'd be

我不禁想像平行時空裡

If I never found you and you never found me

要是我不曾找到你 而你從沒認識我

我會是怎麼樣的人

Well, I don't wanna see

若是結尾難以改寫 那我寧願沒發生過

 

So won't you give me tonight

所以請將今晚託付給我

And the rest of your life

可以的話 往後的每一晚也請交給我守護

I wanna have it all with you

我想與你攜手共度餘生

I wanna have it all with you

來生也只想與你相守

And when you open your eyes

只要一打開雙眼

I'll be there by your side

我就在你身邊

I wanna have it all with you

是你拾起我喪失的愛心

I wanna have it all with you

使一切恩典有真理

'Cause your love is biblical

你的愛如此神聖純潔

Biblical, it's biblical

唯有將此生獻上 愛你忠貞不渝

 

If you evеr go to pieces

若是轉世之際 你化作灰燼

Fall between thе thunder clouds

自雲隙光飄下餘燼

I will put you back together, I won't let you down

無論要花多久時間 我都會將你拼湊完整

 

I slip and wonder what I'd do

我不禁想像平行時空裡

If you never found me and I never found you

要是我不曾找到你 而你從沒認識我

我會是怎麼樣的人

I don't what I'd do

若是結尾早已注定 那我寧願沒發生過

 

So won't you give me tonight

所以請將今晚託付給我

And the rest of your life

可以的話 往後的每一晚也請交給我守護

I wanna have it all with you

我想與你攜手共度餘生

I wanna have it all with you

來生也只想與你相守

And when you open your eyes

只要一打開雙眼

I'll be there by your side

我就在你身邊

I wanna have it all with you

是你讓我重拾希望

I wanna have it all with you

足以相信慈愛誠實與你同在

 

I wanna have it all

為你奉獻我所有

I wanna have it all

是我甘心樂意

I wanna have it, I wanna have it all

願同你共享人生鉛華平淡

'Cause your love is biblical

因主帶你到我跟前 這點我篤信不移

Biblical, it's biblical

願以此生跟隨你 無論走遍海角天涯

 

So won't you give me tonight

所以請將今晚託付給我

And the rest of your life

往後的每一晚也請交給我

I wanna have it all with you

我想與你攜手共度餘生

I wanna have it all with you

來生也只想與你相守

So come and give me tonight

請將今晚託付給我

And the rest of your life

往後的每一晚也請交給我守護

I wanna have it all with you

我想與你攜手共度餘生

I wanna have it all with you

來生也只想與你相守

And when you open your eyes

只要一打開雙眼

I'll be there by your side

我就在你身邊

I wanna have it all with you

願同你共享人生鉛華平淡

I wanna have it all with you

為你奉獻我所有

'Cause your love is biblical

你的愛如此神聖純潔

Biblical, it's biblical

唯有將此生獻上 愛你忠貞不渝

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()