500x500.jpg

 

專輯:Spirit 心靈深處

單曲發行日期:2008/3/9

Leona Lewis - Better In Time (Official Music Video)

-

It's been the longest winter without you

這是有史以來最漫長的冬日

I didn't know where to turn to

沒了你 我不知道自己還能往哪去

See, somehow I can't forget you

事實證明 無論歷經多少風雨

After all that we've been through

我始終忘不了你

 

Going, coming

「等一下 我來了」

Thought I heard a knock

剎那間 還以為有人敲門

Who's there? No one

前去應門 卻空無一人

Thinking that I deserve it

還以為自己值得你愛

Now I realize that I really didn't know

現在事情演變成這樣 我也不知道了

If you didn't notice, you mean everything

要是你不曉得 你就是我的全世界

Quickly I'm learning to love again

轉眼間 我又得從頭學習如何愛人

All I know is I'ma be okay

我只知道 我總會沒事的

 

Thought I couldn't live without you

還以為沒了你 我會活不下去

It's gonna hurt when it heals too (oh, yeah)

療傷這條路 總是走得一路顛簸

It'll all get better in time

但我知道 自己總會好起來的

And even though I really love you

就算愛你愛得心痛

I'm gonna smile 'cause I deserve to

我還是會努力擠出笑容

It'll all get better in time

總有一天 我會得到應有的幸福

 

I couldn't turn on the TV

我實在無法打開電視機

Without something there to remind me

因為看見什麼 都能讓我想起你

Was it all that easy

你可知道

To just put aside your feelings?

忘卻對你的感情 該有多不容易

If I'm dreaming, don't wanna laugh

倘若這只是夢 那我真的笑不出來

Hurt my feelings, but that's the path

過程難免傷感 不過必經之路

I believe in, and I know that time will heal it

我始終相信 時間總會痊癒傷口

If you didn't notice, boy, you meant everything

要是你還沒發現 你就是我的全世界

Quickly I'm learnin' to love again

轉眼間 我又得從頭學習如何愛人

All I know is I'ma be okay

我只知道 自己總會好起來的

 

Thought I couldn't live without you

還以為沒了你 我會活不下去

It's gonna hurt when it heals too (oh, yeah)

療傷這條路 總是走得一路顛簸

It'll all get better in time

但我知道 自己總會沒事的

And even though I really love you

就算愛得不能自己

I'm gonna smile 'cause I deserve to

我還是會努力擠出笑容

It'll all get better in time

總有一天 我會得到應有的幸福

 

Since there's no more you and me (no more you and me)

既然我對你而言 不再有意義

It's time I let you go so I can be free

那我想 也該是時候放你走 也放我走了

And live my life how it should be (and I know, and I know)

重新找回我應得的幸福 (而我知道)

No matter how hard it is, I'll be fine without you (Yes, I will!)

因為沒了你 我照樣能好好活下去 (我保證!)

 

[Chorus]


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()