artworks-6yG2LaYMwlF1-0-t500x500.jpg

專輯:Norman Fucking Rockwell! 諾曼去你的洛克威爾

專輯發行日期:2019/8/22

The greatest

-

I miss Long Beach and I miss you, babe

我懷念長島的點滴 同時也惦記著你

I miss dancing with you the most of all

但最為懷念的 還是與你共舞的時光

I miss the bar where the Beach Boys would go

我還記得 海灘男孩偶爾會到某間酒吧駐唱

Dennis' last stop before Kokomo

想必丹尼斯到海島度假前 肯定還去了幾趟

 

Those nights were on fire

那些日子 還真是奔放得猖狂

We couldn't get higher

包含我們在內的群眾 都為之瘋狂

We didn't know that we had it all

而年少情狂的我們 又怎會懂得去珍惜

But nobody warns you before the fall

可失足落水前 又怎會有人預先告誡你

 

And I'm wasted

而我 醉得不省人事

Don't leave‚ I just need a wake-up call

別離我而去 破曉時的我需要有人相伴

I'm facing the greatest

而今 我所要面對的

The greatest loss of them all

是失去史上最為偉大的名人

The culture is lit and I had a ball

一直以來 我都十分欣賞當代文化

I guess I'm signing off after all

事已至此 我想我也只能就此擱筆

 

[Guitar Solo]

 

I miss New York and I miss the music

我懷念紐約一帶 還有自成一格的曲風

Me and my friends‚ we miss rock 'n' roll

我和三五好友 相約到酒吧聽搖滾樂團

I want shit to feel just like it used to

我多希望 一切能他媽回到那個當下

When‚ baby, I was doing nothin' the most of all

儘管當時的我 仍只是個懵懂的孩子

 

The culture is lit, and if this is it‚ I had a ball

若文化已然消逝 那可真夠我受的了 

I guess that I'm burned out after all

我想驅使我的動力 可能也就此蕭條

 

And I'm wasted

而我 醉得不省人事

Don't leave‚ I just need a wake-up call

別離我而去 拂曉時的我需要有人搖醒我

I'm facing the greatest

而今 我所要面對的

The greatest loss of them all

是失去史上最為偉大的名人

The culture is lit and I had a ball

從前欣賞的當代文化 消失於長河

I guess I'm signing off after all

事已至此 我想我也只能就此擱筆

 

If this is it, I'm signing off

若事已至此 我想我也只能就此停筆

Miss doing nothin' the most of all

我可真懷念 當年無所事事的時光

Hawaii just missed that fireball

隕石差那麼一點 就要砸中夏威夷

L.A. is in flames‚ it's getting hot

因應氣候變遷 洛城氣溫只升不降

Kanye West is blond and gone

遭人誤解的泰勒絲 成功釐清了誤會

"Life on Mars?" ain't just a song

『人類到火星定居?』已不只是主打歌

I hope the live stream's almost on

多希望這樣的人生 不過是現場轉播


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()