artworks-Rk71LgSH127fqIBR-7g6chw-t500x500.jpg

專輯:Taylor Swift (Taylor’s Version) - 泰勒絲同名專輯 (全新版)

專輯發行日期:未知

I'd Lie - Taylor Swift Lyrics | D'Lyrics

-

I don't think that passenger seat

我從沒想過 有朝一日平凡無奇的副駕駛座

Has ever looked this good to me

在成為我的專屬位置後 地位居然會三倍跳

He tells me about his night

他一面注意路況 一面告訴我他今晚過得如何

And I count the colors in his eyes

而我凝視著他 細數那對眼眸綻放的斑斕色澤

 

He'll never fall in love

『我保證 我永遠也不會墜入愛河』

He swears, as he runs his fingers through his hair

他如此發誓 指尖順過他那輕柔髮絲

I'm laughing 'cause I hope he's wrong

我掩面竊笑 因為他肯定沒仔細忖思

And I don't think it ever crossed his mind

我也不認為 他發自內心說出這句話

He tells a joke, I fake a smile

他開了個玩笑帶過 而我含笑不答

But I know all his favorite songs

一一盡數 對音樂有獨特喜好的他

 

And I could tell you

而我大可告訴你

His favorite color's green

他最喜愛的顏色 是綠色

He loves to argue

他的興趣是與人爭辯

Born on the Seventeenth

十七號 是他的生日日期

His sister's beautiful

家有長姊 美若天仙

He has his father's eyes

美麗的雙眸 遺傳自父親

And if you ask me if I love him...

至於你問我愛不愛他嘛...

I'd lie

我想撒個小謊 應該也無妨

 

He looks around the room

他步入廳房 環視四周

Innocently overlooks the truth

率性不做作的目光 俯瞰著真相

Shouldn't a light go on?

我對他的心意 是否也昭然若揭?

Doesn't he know that I've had him memorized for so long?

為何他就是不明白 最了解他的人其實就近在眼前?

 

He sees everything in black and white

他是非分明 凡事都有一番見解

Never let nobody see him cry

總是獨自隱忍著淚 不讓誰看見

I don't let nobody see me wishing he was mine

而我永遠也不讓別人知道 他對我有多麼特別

 

And I could tell you

若你問我關於他的事 是也能稍微告訴你一點

His favorite color's green

像是他最喜愛的顏色 是綠色

He loves to argue

興趣是與人辯駁 分個高下

Born on the Seventeenth

某月十七號 是他的生日

His sister's beautiful

他姊姊的美 宛若天仙

He has his father's eyes

美麗眼眸 遺傳自父親

And if you ask me if I love him...

至於你問我愛不愛他嘛...

I'd lie

我想撒個小謊 應該也無妨

 

He stands there, then walks away

他在門口駐足停留 接著悄悄走開

My God, if I could only say

老天 倘若我能傾訴對你的心意

I'm holding every breath for you

我那缺氧枯竭的肺部 只為你屏息

 

He'd never tell you, but he can play guitar

他看來平凡無奇 其實身懷絕技 是個吉他好手

I think he can see through everything but my heart

他能看穿任何人的心事 卻始終讀不懂我的心

First thought when I wake up is

當我從半夜驚醒 第一個念頭便是:

My God, he's beautiful

天呀 他那帥氣臉龐讓我無法入睡

So I put on my make-up and pray for a miracle

於是我敷上化妝品 並來到他家門前 祈禱奇蹟降臨

 

Yes I could tell you

沒錯 我對他可說是瞭若指掌 能滔滔不絕地說

His favorite color's green

像是他最喜歡的顏色是綠色

He loves to argue

身為辯論社強棒的他 有著高人一等的辯論技巧

Oh, and he kills me

噢 甚至略高我一籌

His sister's beautiful

他家裡有位貌美如花的長姊

He has his father's eyes

還有那一如父親的澄澈眼眸

And if you ask me if I love him..

要是你問我那顯而易見的問題...

If you ask me if I love him..

至於你問我愛不愛他嘛...

I'd lie

我想這種問題 應該不必問了吧


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()