https___images.genius.com_1914f21e3ff4facd9ede9fcc705f1c27.600x604x1.jpg

專輯:Unison 水乳交融

專輯發行日期:1990/10/1

Céline Dion - Where Does My Heart Beat Now (Official Video)

-

So much to believe in, we were lost in time

信守的意念 與你我掉失於時空洪流

Everything I needed

我畢生渴求的所有 盡在瞳孔中

I fell into your eyes

迷失在那對碧眼矇矓 縱情沉溺

Always thought of keeping

相印的心 本該相惜

Your heart next to mine

相繼相倚 永不分離

But now that seems so far away

而今念想 似乎遙不可及

Don't know how love could leave

原來愛 能夠神不知鬼不覺離去

Without a trace

消失得無影無蹤 從此杳無音信

Where do silent hearts go

孤寂的心 危在旦夕

 

Where does my heart beat now?

我心如今 該為誰怦然跳動?

Where is the sound

那唯有午夜夢迴

That only echoes through the night?

才會迴盪於耳畔的聲響 又身在何方?

Where does my heart beat now?

我心的齒輪 該如何轉動?

I can't live without

若喪失了心的動力

Without feeling it inside

我將無法繼續前行

Where do all the lonely hearts go?

一顆顆寂寞芳心 又該何去何從?

 

Candle in the water, drifting helplessly

殘燭水上漂 承載著絕望

Hiding from the thunder

雷聲大作 避之唯恐不及

Come and rescue me

能否前來拯救我

Driven by hunger

夢魘彷彿永無止盡

Of the endless dream

受生理慾望驅使下 反射性地伸出手

I'm searching for the hand that I can hold

協尋著可靠的手 不堅強時能夠緊握

I'm reaching for the arms that let me know

依偎在那溫柔臂彎 重新拾回自信心 

Where do silent hearts go

孤寂靜默的心 又該何去何從?

 

Where does my heart beat now?

我心如今 該為誰怦然跳動?

Where is the sound

那唯有午夜夢迴

That only echoes through the night?

才會迴盪於耳畔的聲響 又身在何方?

Where does my heart beat now?

我心的齒輪 該如何轉動?

I can't live without

若喪失了心的動力

Without feeling it inside

我將無法繼續前行

Where do all the lonely hearts go?

一顆顆寂寞芳心 又該何去何從?

 

Then one touch overcomes the silence

只消你輕輕一碰 便能戰勝孤寂

Love still survives

愛終將倖存下來

Two hearts needing one another

兩顆相犀的心 帶給我力量

Give me wings to fly

賜予我一對無形的翅膀

 

Where does my heart beat now?

我心如今 該為誰怦然跳動?

Where is the sound

那唯有午夜夢迴

That only echoes through the night?

才會迴盪於耳畔的聲響 又身在何方?

Where does my heart beat now?

我心的齒輪 該如何轉動?

I can't live without

若喪失了心的動力

Without feeling it inside

我將無法繼續前行

Where do all the lonely hearts go?

一顆顆寂寞芳心 又該何去何從?

 

I need someone to give my heart to

我需要一座泵浦 為我心灌注意念

I feel it's getting stronger and stronger

我能聽見 心跳聲漸漸增大 愈發強烈

And stronger

恢復蓬勃生氣

And I feel inside

臉色漸漸紅潤 呼吸也跟著平穩

 

Hearts are made to last

心的發條 應被牢牢栓緊

Until the end of time

直到黎明破曉來臨


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()