https___images.genius.com_60d037624ec71506ebd10f350c1eb4e5.1000x1000x1.jpg

專輯:Teenage Dream: The Complete Confession 花漾年華:甜心全紀錄

專輯發行日期:2012/3/23

Katy Perry - Wide Awake (Official Video)

-

[California Gurls Playing]

 

[Director Speaking]

And… Cut! 然後...卡!

Perfect! Yeah! 完美!太棒了!

 

Katy: Another one in the can. Bye, guys! 

又一部音樂錄影帶大功告成了。再會啦,大夥們!

 

[Katy got the robe from the crew, walked back to the studio]

 

Katy: Do you think this will be good? 你認為這首歌會紅嗎?

Manager: Yeah, for sure. 當然,無庸置疑。

Katy: Yeah. 那就好。

Katy: I have that feeling. 我隱約有那種預感。

Manager: Me too, see you. 我也是,待會兒見啦。

Katy: Bye. 掰啦。



 

I'm wide awake

我彷彿如夢初醒

 

Yeah, I was in the dark

耶 我原先身處於一片漆黑

I was falling hard

With an open heart

真心遭有心人士剖開

How did I read the stars so wrong?

我怎能對種種跡象 有如此離譜的解讀

 

And now it's clear to me

直到一切豁然開朗 我赫然發現

That everything you see

原來你平時於日常的所見

Ain't always what it seems (I'm wide awake)

與現實說不定脫節 未必有所憑藉

Yeah, I was dreaming for so long

沒錯 我彷彿從好長的一段夢境醒來

 

I wish I knew then, what I know now

我真希望當時的我 就能知曉現在的機密

Wouldn't dive in, wouldn't bow down

也不必淌這灘渾水 也不必對誰低聲下氣

Gravity hurts, you made it so sweet

重力的慘痛教訓 被你裹上厚厚一層糖衣

'Til I woke up on, on the concrete

直到我從睡夢中清醒 重重摔落在水泥地

 

Falling from cloud nine

美好心情轉瞬間盪到谷底

Crashing from the high

從彩虹彼端墜入烏雲迷霧

I'm letting go tonight

今夜我要放開手 讓心前行

Yeah, I'm falling from cloud nine

沒錯 我要從雲朵一躍而下 自由落體

 

I'm wide awake

我腦袋如今無比清晰

Not losing any sleep

不再因點小事失眠 充滿睡意

I picked up every piece

我拾回了從前的點點滴滴

And landed on my feet (I'm wide awake)

還要用自己的雙腳重新站起 學會獨立

Need nothing to complete myself, no (I'm wide awake)

不必再憑藉外在事物 來滿足一己之慾 大可不必

 

Yeah, I am born again

沒錯 現在的我彷彿如獲新生

Out of the lion's den

從陰暗的獅巢獸穴脫籠而出

I don't have to pretend (And it's too late)

我不必再做任何無謂的掩飾 (但一切都已太遲)

The story's over now, the end

故事早已告一段落 計畫宣告終止

 

I wish I knew then, what I know now

我真希望當時的我 就能知曉現在的機密

Wouldn't dive in, wouldn't bow down

也不必淌這灘渾水 也不必對誰低聲下氣

Gravity hurts, you made it so sweet

重力的慘痛教訓 被你裹上厚厚一層糖衣

'Til I woke up on, on the concrete

直到我從睡夢中清醒 重重摔落在水泥地

 

Falling from cloud nine (It was out of the blue, I'm)

美好心情轉瞬間盪到谷底 (不知從何而來的陰鬱 而我)

Crashing from the high

從彩虹彼端墜入烏雲迷霧

I'm letting go tonight (Yeah, I'm letting you go, I'm)

今夜我要放開手 讓心前行 (沒錯 我要勇敢放開你的手 我要)

Yeah, I'm falling from cloud nine (I'm wide awake)

沒錯 我要從雲朵一躍而下 自由落體 (我彷彿如夢初醒)

 

Thunder rumbling

此起彼落的雷聲 轟聲鳴動

Castles crumbling (I'm wide awake)

一座座城橋不幸坍塌崩落

I am trying to hold on (I'm wide awake)

我仍努力去維繫現有的生活

God knows that I tried

老天有眼 見證了我努力的過程

Seeing the bright side (I'm wide awake)

不僅學會往正向的光明面思索

But I'm not blind anymore

我終於不再盲目 也不再被愛左右

 

I'm wide awake

我總算如夢初醒

I'm wide awake

現在我無比清晰

 

Yeah, I'm falling from cloud nine (It was out of the blue, I'm)

沒錯 我要從雲朵一躍而下 自由落體 (不知從何而來的陰鬱 而我)

Crashing from the high

從彩虹彼端墜入烏雲迷霧

You know, I'm letting go tonight (Yeah, I'm letting you go, I'm)

你可知道 今夜我要放開手 讓心前行 (沒錯 我要勇敢放開你的手 我要)

I'm falling from cloud nine

就算美好心情消散 我也不在乎

 

I'm wide awake

我總算如夢初醒

I'm wide awake

我總算如夢初醒

I'm wide awake

我總算如夢初醒

I'm wide awake

我總算如夢初醒

I'm wide awake

現在我無比清晰


[Katy got lifted to the stage, background playing Teenage Dream]

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()