https___images.genius.com_7225f1b7deb4831fb212e99988e3c662.1000x1000x1.jpg

專輯:Music from the Edge of Heaven

專輯發行日期:1984/12/3

Taylor Swift- Last Christmas (Lyrics)

Wham! - Last Christmas (Official Video)

-

Last Christmas, I gave you my heart

去年耶誕當天 我特地將我的心贈予於你

But the very next day, you gave it away

可就在隔天一早 你卻將我的真心轉讓他人

This year, to save me from tears

從今年開始 為了倖免自己不再哭泣

I'll give it to someone special

我願將真心 送給最特別的那個人

 

Once bitten and twice shy

若一朝被蛇咬 定十年怕草繩

I keep my distance, but you still catch my eye

我盡可能與你保持距離 但人海的你再度引起我注意

Tell me, baby, do you recognise me?

告訴我 親愛的 你是記得還是不記得我?

Well, it's been a year, it doesn't surprise me

好吧 畢竟也過了將近一年 似乎也沒什麼好意外的

 

"Happy Christmas," I wrapped it up and sent it

『耶誕快樂』我親手將禮物包裝好 連同心意寄給你

With a note saying, "I love you," I meant it

那字條上頭寫著『我愛你』 這句話我無比確信 

Now I know what a fool I've been

這下我恍然大悟 我真是個天大的傻瓜

But if you kissed me now, I know you'd fool me again

但若你趁現在吻我 暈頭轉向的我 肯定又要被你當笨蛋耍

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年耶誕當天 我特地將我的心贈予於你

But the very next day, you gave it away

可就在隔天一早 你卻將我的真心轉讓他人

This year, to save me from tears

從今年開始 為了倖免自己不再哭泣

I'll give it to someone special

我願將真心 送給最特別的那個人

 

Oh, oh, baby

噢 噢 親愛的

 

A crowded room, friends with tired eyes

滿屋子擠滿了人群 好友們的眼眸 皆了無生氣

I'm hiding from you and your soul of ice

我到處都在躲你 以及你那冰冷漠然的靈魂

My God, I thought you were someone to rely on

我的老天 我還以為你說不定是我可託付終生的對象

Me? I guess I was a shoulder to cry on

結果呢?我猜想 我不過是你可哭訴的臂膀

 

A face of a lover with a fire in his heart

男孩那熾熱之心燒得火旺 照映他愛人的臉龐

A man undercover, but you tore me apart

他為心儀的她暗地中偽裝 但你卻捨得我心傷

Ooh-ooh

噢-噢

Now I've found a real love, you'll never fool me again

如今我好不容易覓得真愛 我不再是個傻瓜 被你操弄於股掌

 

Last Christmas, I gave you my heart

去年耶誕當天 我特地將我的心贈予於你

But the very next day, you gave it away

可就在隔天一早 你卻將我的真心轉讓他人

This year, to save me from tears

從今年開始 為了倖免自己不再哭泣

I'll give it to someone special

我願將真心 送給最特別的那個人

 

A face of a lover with a fire in his heart

男孩那熾熱之心燒得火旺 照映他愛人的臉龐

A man undercover, but you tore him apart

他為心儀的她暗地中偽裝 但你卻捨得他心傷

Maybe next year

也許從明年開始

I'll give it to someone, I'll give it to someone special

我就會學到教訓 學會將我的真心 獻予那個最為特別的人

 

Special

最為特別的

Someone

獨一無二的人

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()