https___images.genius.com_6d3fda470d4048ae2470a2c43e331489.1000x1000x1.jpg

專輯:Christmas Tree Farm - Single

專輯發行日期:2019/12/6

Taylor Swift - Christmas Tree Farm

Christmas Tree Farm (Old Timey Version)

-

My winter nights are taken up by static

我原本計畫好的冬夜 因車輛受困無法進行

Stress and holiday shopping traffic

被生活和紊亂的返鄉交通 壓得喘不過氣

But I close my eyes and I'm somewhere else

但只要我一闔上眼 我便會振翅飛到另一個地方

Just like magic

簡直就像魔法一樣

 

In my heart is a Christmas tree farm

在我小小的心裡 一直住著那座耶誕樹莊

Where the people would come

每年都有大批人潮 絡繹不絕賞光

To dance under sparkling lights

璀璨奪目的耀芒下共舞 把握美好時光

 

Bundled up in their mittens and coats

穿戴暖和的手套 還有大衣 把身子裹得緊

And the cider would flow

還有無限暢飲的蘋果氣泡飲

And I just wanna be there tonight

而這耶誕夜除了那兒 我哪兒也不想去

 

Sweet dreams of holly and ribbon

裹上冬青包裝紙 紅緞帶繫起的美夢

Mistakes are forgiven

便足以饒恕所有的過錯

And everythin' is icy and blue

全世界結了冰 冷得眾人直打哆嗦

And you would be there too

而心愛的你 就在那兒等著我

 

Under the mistletoe

站在榭寄生下等我吻你

Watchin' the fire glow

同看壁爐火光暖和我們的心

And tellin' me, "I love you"

而你會鼓起勇氣告訴我 『我愛你』

 

Just bein' in your arms

就這麼靜靜地枕在你臂彎

Takes me back to that little farm

帶我回到記憶中 那溫暖的聖誕樹莊園

Where every wish comes true

無論許下什麼心願 都能夠被實現

 

In my heart is a Christmas tree farm

在我小小的心裡 一直住著那座耶誕樹莊

There's a light in the barn

有著微弱的光亮 照明了穀倉

We run inside out from the cold

我們光腳丫跑進跑出 感受冷冷的天

 

In the town, kids are dreamin' of sleighs

城裡沒親眼見過雪的孩子 總會夢見禮物雪橇板

And they're warm and they're safe

窩在舒適的家裡 提供他們溫暖與安全

They wake to see a blanket of snow

他們等不及一起床 就能看見靄靄白雪

 

Sweet dreams of holly and ribbon

裹上冬青包裝紙 紅緞帶繫起的美夢

Mistakes are forgiven

便足以饒恕所有的過錯

And everythin' is icy and blue

全世界結了冰 冷得眾人直打哆嗦

And you would be there too

而心愛的你 就在那兒等著我

 

Under the mistletoe

站在榭寄生下等我吻你

Watchin' the fire glow

同看壁爐火光暖和我們的心

And tellin' me, "I love you"

而你會鼓起勇氣告訴我 『我愛你』

 

Just bein' in your arms

就這麼靜靜地枕在你臂彎

Takes me back to that little farm

帶我回到記憶中 那溫暖的聖誕樹莊園

Where every wish comes true

無論許下什麼心願 都能夠被實現

Baby, yeah

親愛的 耶

 

And when I'm feelin' alone

每當我感到有那麼一點點寂寞

You remind me of home

你總能提醒我家有多暖和

Oh, baby, baby, Merry Christmas

噢 我最親愛的 有你在就是聖誕快樂

 

And when the world isn't fair

每當這世界有那麼一點點不公平

I pretend that we're there

我便想像你在我身邊 帶給我幸福

Baby, baby, Merry Christmas (To you)

我最親愛的 祝你聖誕快樂 (帶給你祝福)

 

Under the mistletoe (To you)

站在榭寄生下等著我 (聖誕快樂)

Watching the fire glow

相互依偎 靜看那火光熊熊

And tellin' me, "I love you"

而你會堅定不移地告訴我 『我愛你』

 

Oh, baby, baby, Merry Christmas

噢 我最親愛的你 祝你每年聖誕快樂

Oh, baby, baby, Merry Christmas (Darling)

噢 我最親愛的你 祝你今年聖誕快樂 (我的達令)

Oh, baby, baby, Merry Christmas

噢 我最親愛的你 祝你今天聖誕快樂

I love you

我最愛你了

 

Oh, baby, baby, Merry Christmas

噢 我最親愛的你 祝你每年聖誕快樂

Oh, baby, baby, Merry Christmas (I just want you to know)

噢 我最親愛的你 祝你今年聖誕快樂 (我只希望你明白我的心意)

Oh, baby, baby, Merry Christmas

噢 我最親愛的你 祝你今天聖誕快樂

Where every wish comes true

無論許下什麼心願 都能夠被實現

I love you

我愛你寶貝


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()