https___images.genius.com_ae26d352ad5822da4b32ef6c94ea6bd1.1000x1000x1.jpg

專輯:Twilight: Original Motion Picture Soundtrack

專輯發行日期:2008/11/4

Paramore: Decode [OFFICIAL VIDEO]

-

How can I decide what's right

我怎麼能分得清黑白對錯與是非

When you're clouding up my mind?

當你整個人的身影 就佔據我的腦海?

I can't win your losing fight all the time

我不能老是像這樣 贏明知對方會放水的勝仗

Nor can I ever own what's mine

也不能繼續假裝 你有可能替我幫腔

When you're always taking sides?

你永遠都有不得已苦衷 需要選邊站?

But you won't take away my pride

但無論選哪邊 最後都奪不走我的尊嚴

 

No, not this time

不可以 絕對不行

Not this time

至少這次不行

 

How did we get here?

我們怎麼會淪落到今天?

Well, I used to know you so well

好吧 我對你的了解 看來都是自以為

But how did we get here?

但我們又怎會走到這一步?

Well, I think I know

好吧 我想我一清二楚

 

The truth is hiding in your eyes

真相就隱藏在你那腥紅的瞳孔背後

And it's hanging on your tongue

並尖銳地懸掛舌頭之上 渴求的事物

Just boiling in my blood

就在我血液之中滾滾沸騰

But you think that I can't see

但你居然誤以為 我會蠢得不曉得

What kind of man that you are

你的真實身份 究竟會是什麼物種

If you're a man at all

要是你真算個男人的話

Well, I will figure this one out

好吧 我想這謎底 我只能前往調查

 

On my own

摸黑獨自出動

(I'm screaming, "I love you so")

(我朝森林大喊 『我明明那麼愛你』)

On my own

摸黑獨自出動

(But my thoughts you can't decode)

(但你唯獨不能解碼的 是我複雜的思緒)

 

How did we get here?

我們怎麼會淪落到今天?

Well, I used to know you so well (Yeah-heh)

好吧 我對你的了解 看來都是自以為 (耶-嘿)

But how did we get here?

但我們又怎會走到這一步?

Well, I think I know

好吧 我想我一清二楚

 

Do you see what we've done?

你快看看 我們究竟做了什麼事情?

We've gone and made such fools of ourselves

我們意識逐漸渙散 醒來才驚覺愚弄的從來是自己

Do you see what we've done?

你睜大眼睛 看我們都做了些什麼?

We've gone and made such fools of ourselves

我們終究越過雷池 還讓自己惹麻煩上身 無法掙脫

 

Yeah, yeah-eh-heh-eh

耶 耶-耶-嘿-耶

 

How did we get here?

我們怎麼會淪落到今天?

Well, I used to know you so well (Yeah-eh, yeah-heh-heh-eh)

好吧 我對你的了解 看來都是自以為 (耶 耶-耶-嘿-耶)

Well, how did we get here?

好吧 我們又怎會走到這一步?

Well, I used to know you so well

真可惜 我明明清楚你是怎麼樣的人

 

I think I know

我想我知道了

I think I know

我想我真的知道了

 

Ooh, there is something

噢 我根據調查得到的結果

I see in you

我得知你身份了

It might kill me

甚至會引來殺身之禍

I want it to be true

我希望這一切都是真的


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()