Miley Cyrus - Used To Be Young

專輯:Endless Summer Vacation (Reissue) 無盡的夏日假期 (重新發行版)

專輯發行日期:2023/8/25

-

The truth is bulletproof, there's no foolin' you

既定的真實 向來堅不可摧 是騙不倒你的

I don't dress the same

奇裝異服 已是過去式

Me and who you say I was yesterday

現在的我 和你昨天談論的那個人

Have gone our separate ways

早就分道揚鑣 各走各的路

 

Left my livin' fast somewhere in the past

忘掉我的過去 讓那個我活在平行時空

'Cause that's for chasin' cars

緊緊抓著過去不放 是沒有用的

Turns out open bars lead to broken hearts

我那時為了療傷而放飛自我的經歷 似乎

And goin' way too far

玩得太過火也說不定

 

I know I used to be crazy

我知道 我的從前多放蕩

I know I used to be fun

卻也記得 我從前多幽默

You say I used to be wild

你說 我之前玩得太瘋了

I say I used to be young

我說 誰的青春不荒唐呢

 

You tell me time has done changed me

你告訴我 時間倦得不願將我導回正途

That's fine, I've had a good run

不要緊 至少我對得起自己

I know I used to be crazy

也許 我以前真是那樣

That's 'causе I used to be young

但荒荒唐唐一場 才叫青春不枉

 

Take onе, pour it out, it's not worth cryin' 'bout

花一分鐘時間 哭個痛快 那些事不值得你流淚

The things you can't erase

過去已是過去 已無法抹滅

Like tattoos and regrets, words I never meant

就像紋上的刺青與後悔 衝動的話已收不回

And ones that got away

當然 他們最終選擇了離開

 

Left my livin' fast somewhere in the past

放任我的過去 像跑馬燈一幕幕疾閃而逝

And took another road

人生總得繞比較長的路

Turns out crowded rooms empty out as soon

原先人滿為患的教室 之所以變得比較空

There's somewhere else to go, oh-oh

原來是因為學習 靠的是實際行動

 

I know I used to be crazy

我知道 我的從前多放蕩

I know I used to be fun

卻也記得 我從前多幽默

You say I used to be wild

你說 我之前玩得太瘋了

I say I used to be young

我說 誰的青春不荒唐呢

 

You tell me time has done changed me

你告訴我 時間倦得不願將我導回正途

That's fine, I've had a good run

不要緊 至少我對得起自己

I know I used to be crazy

也許 我以前真是那樣

That's 'causе I used to be young

但荒荒唐唐一場 才叫青春不枉

 

[Bridge]

 

I know I used to be crazy

我以前也曾瘋狂過一把

Messed up, but, God, was it fun

將一切搞砸 但年輕能不好好玩嗎

I know I used to be wild

也許 我的過去野性未泯

That's 'cause I used to be young

那是因為我珍惜僅有一次的光陰

 

Those wasted nights are not wasted

那些你以為虛度的時光 並沒有被遺忘

I remember every one

它們都被我一一珍藏

I know I used to be crazy

瘋狂地不顧一切是我的過去

That's 'cause I used to be young

那就是我真真切切活過的證明

 

You tell me time has done changed me

你告訴我 時間倦得不願將我導回正途

That's fine, I've had a good run

不要緊 至少我對得起自己

I know I used to be crazy

的確 我的過去和別人不一樣

That's 'cause I used to be young

回首笑看過往 誰的青春不荒唐


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()