ef62c92b3e328a3a5b3ff2383eca6b6c.1000x1000x1.png

 

專輯:30

專輯發行日期:2021/11/19

https://iampch.pixnet.net/blog/post/51951115

-

Love will soon come

真愛就要降臨

Just hold, hold on

拜託你 撐下去

 

Oh, what have I done yet again?

噢 我到底又做了什麼好事?

Have I not learned anything?

難不成我還沒學到教訓嗎?

I don't want to live in chaos

我再也不想渾渾噩噩地過日子

It's like a ride that I want to get off

就好像陷入無止盡的夢魘 難以清醒

It's hard to hold onto who I am

而我甚至忘了自己究竟是什麼人

When I'm stumbling in the dark for a hand

孤立無援的我 在黑夜中迷失了方向 到後來

I am so tired of battling with myself, with no chance to win

我早已不再做無謂的掙扎 只因這不過是困獸之鬥

 

Hold on

撐著點

Let time be patient

給時間一點時間

You are still strong

我依然是個堅強自主的女性

Let pain be gracious

瘡疤總會有復原的一天

Love will soon come

真愛就要降臨

Just hold, hold on

拜託你 撐下去

 

I swear to God, I am such a mess

我的老天呀 我可真是一團亂

The harder that I try, I regress

愈是想要突破現狀 我愈是動彈不得

I'm my own worst enemy

我明白 這一切都是自討苦吃

Right now I truly hate being me

油然而生的自我厭惡 正一點一點侵蝕著我

Every day feels like the road I'm on

睜開雙眼的每一天 都好像被這條

Might just open up and swallow me whole

通往幸福的道路 張開的血盆大口 給吞下肚

How do I feel so mighty small

為何我再怎麼努力向現實奮鬥

When I'm struggling to feel at all?

到頭來 還是覺得自己無能為力?

 

[Chorus]

 

Sometimes loneliness is the only rest we get (Just hold on, just hold on)

有時孤單寂寞 才是陪我們走到人生盡頭的良師益友

And the emptiness actually let's us forget (Just hold on, just hold on)

無止盡的空虛 反而會是讓我們釋懷的最佳良藥

Sometimes forgiveness is easiest in secret (Just hold on, just hold on, just hold on, just hold on)

有時 當你學會原諒 你才能學會真正放下一個人

 

[Chorus]

 

Hold on, hold on, hold on, hold on

撐著點呀

Just let time be patient

傷痛就讓時間來彌平

'Cause you're still strong, I'm still strong (You are still strong)

因為你我 都是堅強獨立的女性

Just be gracious

過錯就讓痛苦來饒恕

'Cause love will soon come

因為距離真愛降臨的日子 已進入倒數階段

If you just hold on (You, just hold on, you, just just hold on, you, just hold on)

只要你繼續堅持下去

Just be patient, just be patient

堅守這屹立不搖的信念

(You, just hold on, you, just just hold on, you, just hold on, you, just hold on, just hold on, just hold on)

 

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()