179554.jpg

專輯:Rock A Little

專輯發行日期:1985/11/18

Has Anyone Ever Written Anything for You

-

Has anyone ever written anything for you?

你身邊可曾有人 為你寫歌打氣?

In all your darkest hours

那能提振低靡士氣的樂聲

Have you ever heard me sing?

你可曾 聽過我為誰歌唱?

Listen to me now

既然沒有 那就姑且一聽吧

You know I'd rather be alone

我寧願過著孤零零的生活

Than be without you

也不要活在沒有你的世界

Don't you know

難道你 是真的不知道嗎?

 

Has anyone ever given anything to you?

你身邊可曾有人 以禮物款待?

In your darkest hours

那能暖和凍得發紫的心

Did you ever give it back?

你可曾以回禮餽贈?

Well I have

不瞞你說 其實我有

I have given that to you

這是我絞盡腦汁 才想到的

If it's all I ever do

我願竭盡所能

This is your song

寫這首歌送你

 

And the rain comes down

當滂沱大雨 嘩啦啦落下

There's no pain and there's no doubt

任世上再多苦痛或磨難

It was easy to say

也無法輕描淡寫

I believed in you everyday

日復一日 我對你堅信不移

If not for me then

若你的愛不為我

Do it for the world

也請你 為了世人

 

Has anyone ever written anything for you?

你身邊可曾有人 為你寫歌撫慰人心?

In your darkest sorrow

觸及那不為人知的哀慟

Have you ever heard me sing?

你可曾 聽過我為誰歌唱?

Listen to me now

既然沒有 那就姑且一聽吧

You know I'd rather be alone

你該比誰都要清楚 

Than be without you

若要我活在沒有你的世上

Don't you know

我寧願孤老終身

 

So, if not for me, then

若你的愛不為我 那麼

Do it for yourself

還請你 為了世人呢

If not for me then

若你的愛不為我

Do it for the world

那就 為了世人吧


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()