The Best Day.jpg

專輯:Fearless (Taylor’s Version) 無懼的愛 (泰勒絲全新版)

專輯發行日期:2021/4/9

Hidden message: God bless Andrea Swift 天佑安德烈婭

Taylor Swift - The Best Day

Taylor Swift - The Best Day (Fearless Tour Live HD)

Taylor Swift - The Best Day (Taylor's Version) (Official Music Video)

-

I'm five years old, it's getting cold, I've got my big coat on

我還記得我五歲那年 某因為天氣轉冷 您替我換上了禦寒大衣

I hear your laugh and look up smiling at you, I run and run

一聽見您那爽朗笑聲 我便抬頭來 衝著您笑 開始在屋內跑呀跑的

Past the pumpkin patch and the tractor rides

跑過那座南瓜園 還有家裡那輛笨又重的曳引機

Look now, the sky is gold

『媽媽你看 天空是金色的耶』

I hug your legs and fall asleep on the way home

在回家的路上 我抱著您的腿 結果一不小心就睡著了

 

I don't know why all the trees change in the fall

我不曉得為什麼 樹上的葉片的顏色會隨著季節變化

But I know you're not scared of anything at all

可是我知道 媽媽您為了保護我們 天塌下來也不怕

Don't know if Snow White's house is near or far away

雖然我不曉得 從我們家到白雪公主家的距離 是近還是遠

But I know I had the best day with you today

可是我知道 因為有您陪我 今天才是我最快樂的一天

 

I'm thirteen now

漸漸地 我也來到了十三歲

And don't know how my friends could be so mean

而我從不曉得 原來那些我曾以為是朋友的人 可以這麼過份

I come home crying and you hold me tight and grab the keys

一路上我哭著跑回家 而您只是緊緊抱著我 抓了鑰匙便帶我出門 

And we drive and drive until we found a town far enough away

然後車子開呀開的 來到一座我喊不出名字的小鎮後 您這才停下來

And we talk and window shop 'til I've forgotten all their names

一路上 我們邊聊天邊吃小販賣的冰淇淋 直到我忘卻欺負我的同學 帶來的煩惱

 

I don't know who I'm going to talk to now at school

我不曉得從現在開始 我在學校裡我還能跟誰聊天說話

But I know I'm laughing on the car ride home with you

可是我知道 那天和您出門 坐在車上的我笑得有多麼開心

Don't know how long it's going to take to feel okay

雖然我還不知道 還需要多少時間 我才能熬過這段日子

But I know I had the best day with you today

可是因為有您慰我 那天才是我最快樂的一天

 

I have an excellent father, his strength is making me stronger

我有位睿智精明的爸爸 他的強壯 總是能一肩扛起我和家中重擔

God smiles on my little brother, inside and out

主耶穌賜予我天賦異稟弟弟 因為從裡到外

He's better than I am

他都比我還要優秀許多

I grew up in a pretty house and I had space to run

能住在這麼漂亮又寬敞的房子的我 該有多幸福

And I had the best days with you

而我永遠都記得 這是我這輩子最快樂的一天

 

There is a video I found from back when I was three

我從客廳的櫃子裡 左翻右找 發現了我三歲時的錄像帶

You set up a paint set in the kitchen and you're talking to me

當時的您把繪畫用具擺在廚房 嘴一笑 並溫柔地對我說了些話

It's the age of princesses and pirate ships and the seven dwarfs

那是個充滿『白雪公主與王子 從此過上幸福快樂日子』童話般的天真年紀

And Daddy's smart

我的話呢 有個聰明的爸爸

And you're the prettiest lady in the whole wide world

還有個天使媽媽 因為您就是這世上最漂亮最漂亮的人

 

And now I know why all the trees change in the fall

現在我終於長大了 也總算明白了所謂的季節更迭與變化

I know you were on my side even when I was wrong

我也知道就算我做錯了些什麼 您也願意無條件支持我

And I love you for giving me your eyes

而我要謝謝您 送給我如此這對美麗的藍眸

For staying back and watching me shine

您還學會放開手 讓我展開雙翼 自由翱翔

And I didn't know if you knew, so I'm taking this chance to say

我不曉得你這件事 您知不知道 所以我要抓緊這機會 趕緊告訴您

That I had the best day with you today

有最愛的您陪我 這才是我這輩子最快樂的一天

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()