https___images.genius.com_f4611ae2110792a17d7ea6658c67dc1a.1000x1000x1.jpg

專輯:Sidelines 邊際線

單曲發行日期:2022/4/15

Phoebe Bridgers - Sidelines (Official Audio)

-

I'm not afraid of anything at all

現在的我 早已無所畏懼

Not dying in a fire, not being broke again

無論葬身火窟 還是過上一貧如洗的生活

I'm not afraid of living on a fault line

也不害怕牴觸道德底線 進而傷害了誰

'Cause nothing ever shakes me, nothing makes me cry

再沒有什麼能對我造成打擊 也不再輕易哭泣

Not a plane going down

哪怕飛機失事 墜毀於海底

In the ocean, I'm drowning

我將緊抓漂流木 謀取生機

 

Watch the world from the sidelines

從遠端的邊際線 冷眼看著這世界

Had nothing to prove

不必向任何人證明自己

'Till you came into my life

直到你出現 闖進我的生活

Gave me something to lose

給了我餘裕 去探索無限可能

Now I know what it feels like

如今 我總算學會踏出第一步

To wanna go outside

離開舒適圈 到外界闖蕩

Like the shape of my outline

撕下別人的標籤 捕捉專屬輪廓

 

I'm not afraid of going back to school

雖比同學大上幾歲 我已不害怕融入群體

I gave it up the first time, but I'll try again

當初因故輟學 但我想再給自己一次機會

I'm not afraid of getting older

如今 年紀增長已不再是難解課題

Used to fetishize myself, now I'm talking to my house plants

過去我物化女性身份 如今我忘卻習性 開始與家居盆栽攀談

Not of being alone (mmm)

就算置身於擁擠群眾 孤寂靜默

In a room full of people

充斥滿屋子無知的人 烏煙瘴氣 也不再害怕與人接觸

 

Watch the world from the sidelines

從遠端的邊際線 冷眼看著這世界

Had nothing to prove

不必向任何人證明自己

'Till you came into my life

直到你出現 闖進我的生活

Gave me something to lose

給了我餘裕 去探索無限可能

Now I know what it feels like

如今 我總算學會踏出第一步

To wanna go outside

離開舒適圈 到外界闖蕩

Like the shape of my outline

撕下別人的標籤 捕捉專屬輪廓

 

And I used to think

孩提時代的我 經常以為

You could hear the ocean in a seashell

只要將貝殼湊近耳邊 就能聽見海的聲音

What a childish thing

如今看來 只覺稚嫩而不成熟


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()