https___images.genius.com_135e9ae4d19e7816e0ffdd9a95922a0c.1000x1000x1.jpg

專輯:Melodrama 狂想曲

專輯發行日期:2017/3/9

Lorde - Liability

Lorde - Liability (Live On SNL/2017)

-

[Intro]

 

Baby really hurt me, crying in the taxi

你真的傷我不輕 放我在計程車後座哭泣

He don't wanna know me

他說他不怎麼想懂我的心情

Says he made the big mistake of dancing in my storm

還說當初就不該隨我起舞 無故捲入不必要的風波

Says it was poison

是釀造一切禍害的源頭

So I guess I'll go home

那我還是回家早點睡吧

Into the arms of the girl that I love

鑽進我愛的女孩臂彎 討個擁抱

The only love I haven't screwed up

真幸好我還沒搞砸跟她的關係

She's so hard to please, but she's a forest fire

她雖然難以取悅 但情感可豐富得像野火燒不盡

I do my best to meet her demands, play at romance

我盡可能去滿足她所有需求 好比耍點浪漫噱頭

We slow dance in the living room

摟著彼此的身子 逕自在起居室翩然起舞

But all that a stranger would see

但對素未謀面的人而言 眼前所見

Is one girl swaying alone, stroking a cheek

不過是個獨自漫舞的女孩 正輕撫著臉頰

 

They say, "You're a little much for me

他們嫌棄我『你這人真的好難搞

You're a liability

你頂多就是個累贅

You're a little much for me"

還要應付你什麼的 真的好累』

So they pull back, make other plans

於是他們一個個離我而去 另尋高明

I understand, I'm a liability

我能理解的 我真沒用對吧

Get you wild, make you leave

發現我生性乖僻 就要悻悻然離去

I'm a little much for e-a-na-na-na, everyone

對別人來說 要理解我的心情 真的好麻煩

 

The truth is I am a toy that people enjoy

在別人眼中 我是那種人見人愛的玩具

Till all of the tricks don't work anymore

直到零件故障 按幾次按鈕都不能玩了

And then they are bored of me

只要膩了 或無聊了 隨時就能不要的

I know that it's exciting, running through the night

渡過了許多美好時光 無不令人血脈賁張

But every perfect summer's eating me alive until you're gone

但無論夏日過得再絢爛 到頭來你還是會離開 留我被寂寞啃蝕吞沒

Better on my own

果然還是一個人快樂

 

They say, "You're a little much for me

他們嫌棄我『你這人真的好難搞

You're a liability

你頂多就是個累贅

You're a little much for me"

還要應付你什麼的 真的好累』

So they pull back, make other plans

於是他們一個個離我而去 另尋高明

I understand, I'm a liability

我能理解的 我真沒用對吧

Get you wild, make you leave

發現我生性乖僻 就要悻悻然離去

I'm a little much for e-a-na-na-na, everyone

對別人來說 要理解我的心情 真的好麻煩

 

They're gonna watch me disappear into the sun

他們要眼睜睜看我在豔陽底下 燃燒殆盡

You're all gonna watch me disappear into the sun

你們一個個 都是害我被毒辣太陽謀殺的幫凶

 

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()