https___images.genius.com_a7b23e1a9d46e269b69c31c29bf3827e.731x731x1.jpg

專輯:Lady Soul

專輯發行日期:1968/1/22

Jennifer Hudson - Ain't no way

Aretha Franklin - Ain't No Way (Official Audio)

Sisaundra Lewis -Ain't No Way ( Blind Audition) Full

-

Ain't no way for me to love you

我無法再愛像你這樣的男人

If you won't let me

這也是情非得已

It ain't no way for me to give you all you need

要是你捨不得把愛給我 只打算留給自己

If you won't let me give all of me

那我也無法付出全身心去愛你

 

I know that a woman's duty

我明白 身為一個女人

Is to help and love a man

她的職務便是去輔佐 去呵護男人

And that's the way it was planned

那應該是原先該盡的責任才對

Oh, but how can I, how can I, how can I

噢 若不是情非得已 我又怎麼捨得離去

Give you all the things I can

不捨得把最好的都留給你

If you're tying both of my hands?

甘願讓現實牢牢捆住我 束手就擒?

 

Oh, oh, it ain't no way (Ain't no way)

噢 噢 我怎麼捨得呢

It ain't no way (Ain't no way)

我是情非得已

It just ain't no way, baby (Ain't no way)

我實在束手無策了呀 親愛的

Ain't no way, baby (Ain't no way)

親愛的 我沒辦法愛你

It ain't no way for me to love you

要是你連一點機會也不給我

If you won't let me

那我也無計可施

 

Stop trying to be someone you're not

別再裝作蠻不在乎 稍微有點擔當責任

How cold and cruel is a man

到底像你這樣的男人 還能多冷酷無情

Who paid too much for what he got?

非要付出慘痛代價 才懂得及時醒悟?

And if you need me to love you say, say you do

若需要我的愛 只要你一句話我便飛奔你懷裡

Oh, then please, please

噢 算我拜託你 別對我無情

Please don't you know that I need you?

你怎麼就是不曉得 沒了你我便活不下去?

 

Oh, it ain't no way

噢 我情非得已

I tell you that it ain't no way

我告訴你 自己實在無能為力

It ain't no way, it ain't no way, baby, no

實在是逼不得已 才會選擇離你而去

It just ain't no way

事情就是沒了轉圜餘地

It sure ain't no way

完全不留一點情面

It ain't no way for me to love you

要是你連一點機會也不給我

If you won't let me

那我也無計可施

 

[Outro]

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()