下載.jfif

專輯:Emotions

專輯發行日期:1961/4/3

If You Love Me (Really Love Me)

Brenda Lee - If You Love Me (Really Love Me)

-

If the sun should tumble from the sky

若雲彩簇擁的煦陽 不幸從天邊跌墜

If the sea should suddenly run dry

而淘淘不絕的海水 轉眼被虹吸抽乾

If you love me, really love me

只消你施捨我一生取用不竭的愛

Let it happen, I won't care

哪怕要海枯石爛 我也不棄嫌

 

If it seems that everything is lost

興許看似被現實奪去今生積累的資產

I will smile and never count the cost

我將換上微笑對待 不去計較得失成敗

If you love me, really love me

只消你奉獻我畢生至真不朽的愛

Let it happen, darling, I won't care

哪怕會一無所有 我的愛 這風險我也能承擔

 

Shall I catch a shooting star?

我該不該捉住那疾馳流星許願?

Shall I bring it where you are?

該不該捉著它立即奔赴你身邊?

If you want me to I will

若是為你 我死也不足惜

 

You can set me any task

你儘管對我設下重重關卡吧

I'll do anything you ask

條件再困難 我也找得出方法

If you'll only say you love me still

只消你的一句依然愛我 我便什麼也不怕

 

When at last our life on earth is through

或許不久的將來 你我於人世間大限將近

I will share eternity with you

屆時我將悉與同享恆久 流芳雋永

If you love me, really love me

只消彌留之際 有你一生愛情共同

Let it happen, I won't care

任歲月奪去性命 我也不畏懼

 

If you love me really love me

只消你許諾我來生永垂不朽的愛

Let it happen, darling, I won't care

哪怕要天塌地陷 我的愛 今生我再無遺憾

 

 

* 原曲是法國香頌歌后,愛迪琵雅芙的歌曲,《Hymne à l'amour 愛的讚歌》


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()