https___images.genius.com_96cce471c6a3beb8bd1786408860f9b0.1000x1000x1.jpg

專輯:Emotions 同名專輯

專輯發行日期:1961/4/3

Brenda Lee - Emotions

-

Emotions

滿腹情韻哪

What are you doing?

你這是犯了什麼愁啦?

Oh, don't you know

噢 你又怎會不知曉

Don't you know you'll be my ruin? 

不知曉 你是壓垮駱駝最後一根稻草?

You've got me crying, crying again

你使我心生哀戚愁緒 不住悲鳴啜泣

When will you let this heartache end?

你附加於我心的慟 究竟何時方能有了期?

 

Emotions

情韻悲愴

You get me upset

你致使我沮喪心傷

Why make me remember, what I wanna forget?

為何你又偏偏迫使我回想 那寧可從此淡忘的過往?

I've been lonely, lonely too long

我已孤寂了好長 好長的一段時分

Emotions, please leave me alone

情韻悲愴哪 能否稍稍讓我一個人待著

 

You worry my days

你難堪使我坐立難安

Yes, you torture my nights

是的 你侵擾著我無眠的夜晚

Never a dream

從不是單純的夢

No, those dreams never turn out right

糟的是 於睡夢之際耳聞的魘囈從來難受

 

Emotions

心緒情思哪

Ah, give me a break

啊 你就放了我一馬罷

Oh, let me forget that I made a mistake

噢 讓我忘卻過往是我犯諢 繼而鑄下了謬誤

Oh, can't you see what you're doing to me?

噢 難不成你還識不清你究竟讓我釋懷不了情?

Emotions, please set me free

心緒情思 請讓我解放自禁錮囹圄

 

You worry my days

你難堪使我坐立難安

Yes, you torture my nights

是的 你侵擾著我無眠的夜晚

Never a dream

從不是單純的夢

No, those dreams never turn out right

糟的是 於睡夢之際耳聞的魘囈從來難受

 

Emotions

心緒情思哪

Ah, give me a break

啊 你就放了我一馬罷

Oh, let me forget that I made a mistake

噢 讓我忘卻過往是我犯諢 繼而鑄下了謬誤

Oh, can't you see what you're doing to me?

噢 難不成你還識不清你究竟讓我釋懷不了情?

Emotions, please set me free

心緒情思 請讓我解放自禁錮囹圄


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()