https___images.genius.com_395eb4a5e6aa04c8574425345cd816f5.894x894x1.png

專輯:Midnights 午夜

專輯發行日期:2022/10/21

Labyrinth

Taylor Swift - Labyrinth (Official Lyric Video)

-

"It only hurts this much right now"

『人所能感受最深刻的痛楚 便是現今』

Was what I was thinkin' the whole time

是一直以來縈繞我腦海 反覆忖度的大哉問

Breathe in, breathe through, breathe deep, breathe out

張大嘴巴將空氣呼進 吸入肺部 沁人心脾 再行噘嘴悉數吐出

I'll be gettin' over you my whole life

我將浪擲我寶貴的一生 只為澈底忘卻你

 

You know how scared I am of elevators

你還記得我對從小對電梯的恐懼 尚未釋懷

Never trust it if it rises fast

僅是信任問題 無關乎爬升快慢

It can't last

就是和它處不來

 

Uh-oh, I'm fallin' in love

噢-噢 原來這就是墜入愛河

Oh no, I'm fallin' in love again

噢 糟了 我可真不想再次墜入愛河

Oh, I'm fallin' in love

好吧 看來我就要墜入愛河

I thought the plane was goin' down

我還以為這架飛機鐵定會因失事墜毀

How'd you turn it right around?

你究竟是如何操控 才讓它重回正軌?

 

It only feels this raw right now

人類最為赤裸脆弱的時刻 便是現今

Lost in the labyrinth of my mind

從此迷失在我宛若龐雜迷宮的心緒

Break up, break free, break through, break down

因糾紛不可調停而分手 起初如獲自由 發覺沒突破 最終倒地痛哭

You would break your back to make me break a smile

你願為我赴湯蹈火 哪怕腰傷背損 只為換取我破涕為笑 嘴角揚起

 

You know how much I hate

你清楚我對如此情事恨之入骨

That everybody just expects me to bounce back

就在我倒地不起之際 世人自動認定我還有爬起的氣力

Just like that

於是我緩緩站起身

 

Uh-oh, I'm fallin' in love

噢-噢 原來這就是墜入愛河

Oh no, I'm fallin' in love again

噢 糟了 我可真不想再次墜入愛河

Oh, I'm fallin' in love

好吧 看來我就要墜入愛河

I thought the plane was goin' down

我還以為這架飛機鐵定會因失事墜毀

How'd you turn it right around?

你究竟是如何操控 才讓它重回正軌?

 

Uh-oh, I'm fallin' in love

噢-噢 原來這就是墜入愛河

Oh no, I'm fallin' in love again

噢 糟了 我可真不想再次墜入愛河

Oh, I'm fallin' in love

好吧 看來我就要墜入愛河

I thought the plane was goin' down

我還以為班機凶多吉少 注定失事墜毀

How'd you turn it right around?

你究竟是如何操控 才讓它重返正軌?

 

Uh-oh, I'm fallin' in love

噢-噢 原來這就是墜入愛河

Oh no, I'm fallin' in love again

噢 糟了 我可真不想再次墜入愛河

Oh, I'm fallin' in love

好吧 看來我就要墜入愛河

I thought the plane was goin' down

我還以為這架飛機說不定會失事墜毀

How'd you turn it right around?

你究竟是如何操控 才讓它回到正軌?

 

Uh-oh, I'm fallin' in love

噢-噢 原來這就是墜入愛河

Oh no, I'm fallin' in love again

噢 糟了 我可真不想再次墜入愛河

Oh, I'm fallin' in love

好吧 看來我就要墜入愛河

I thought the plane was goin' down

我還以為這架飛機鐵定會失事墜毀

How'd you turn it right around?

你究竟是如何操控 才讓它重返正軌?


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()