下載.jpg

 

專輯:Tusk 

專輯發行日期:1979/10/12

Sara

Sara (2015 Remaster)

-

Wait a minute baby

寶貝 先別急著走

Stay with me awhile

留在這裡 多陪我一會兒

Said you'd give me light

手裡拿著火炬 說是要為我引路的你

But you never told me 'bout the fire

是不是忘了提醒我 火也是會自焚的

 

Drowning in the sea of love

徜徉於愛河之中

Where everyone would love to drown

似乎是人們的一大樂事

But now it's gone

如今泉水已被人們抽乾

It doesn't matter what for

原因是什麼 好像也沒那麼重要了

When you build your house

等你房子蓋好那天

Then call me home

記得提醒我 該回家了

 

And he was just like a great dark wing

他那可靠的肩膀 是我生命裡的唯一慰藉

Within the wings of a storm

總能讓我枕著哭泣 替我分憂

I think I had met my match

我想呀 我遇見了能廝守一生的伴侶

He was singing

哼著小夜曲的他

And undoing, and undoing

就站在我身後 解開衣服鈕扣

Ooh the laces

扯開蕾絲綁帶

Undoing the laces

將裙襬褪至膝下

 

Said Sara, you're the poet in my heart

還記得妳說『在我心目中 你永遠都是最棒的存在

Never change, never stop

朝夢想前進的同時 別忘了保持初心』

But now it's gone

而今妳成了小天使

It doesn't matter what for

當初對他的感情 似乎也不重要了

But when you build your house

等妳用積木堆好房子那天

Oh then call me home

記得提醒我 是時候該回家了

 

Hold on

再等一下子就好

The night is coming and the starling flew for days

樹梢的椋鳥啼叫著 代表太陽要下山了

I'd stay home at night all the time

我願意整天待在家 陪著你笑 陪著你鬧 

I'd go anywhere, anywhere, anywhere

無論你想去哪 不管有多遠 我都帶你去

Ask me and I'm there, yeah

只要喊我一聲 我就會飛奔到你身邊

Ask me and I'm there 'cause I care

我跟你保證 只因我是如此在乎你

 

In the sea of love

圍繞在孩子身邊打轉

Where every woman would love to drown

該是每個女人一生當中 最大的幸福

But now it's gone

如今 與你緣分已盡 天倫夢也碎了

They say it doesn't matter anymore

當初的堅持 似乎也沒那個必要了

If you build your house

哪天你在天堂 建造屬於自己的家時

Then please, call me home

拜託你邀請媽媽 到你家看看好嗎?

 

Sara, you're the poet in my heart

莎拉呀 你是我最大的驕傲

Never change, and don't you ever stop

別讓任何事影響你 也別忘了保持那份真

And now it's gone

事過境遷後 你也到了更好的地方去

No, it doesn't matter anymore

當時草率的決定 也沒那麼重要了

When you build your house

要是你房子蓋好了

I'll come by

有空的話 媽媽會去看看的

 

Sara

莎拉呀

All I ever wanted, was to know that you were dreaming, Sara

媽媽只想知道 你是否也曾在夢裡 瞥見我的身影

There’s a heartbeat that never really died

我常常在想 天上的妳過得還好嗎?

Oh, won't you swallow your pride?

噢 為什麼我就是聽不進別人的勸告?

 

 

-

很喜歡的翻譯版本


 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()