https___images.genius.com_faf99107ca6d23a0a503de6648a14bfe.1000x1000x1

專輯:Head Above Water 浴火重生

專輯發行日期:2019/2/15

Avril Lavigne - Tell Me It's Over (Official Video)

-

I ain't playing no games

我沒打算和你玩把戲

'Cause I've got nothing left to lose

因為我除你以外 沒什麼可失去

I'm so tired of circular motions

我禁不起這周而復始的連動

They leave me dizzy and confused

只讓我感到暈眩不適 又迷糊難受

My heart, oh no, is not your revolving door

我的這顆心 噢 別誤會 它可不是你的旋轉門

I get stuck spinning and spinning and spinning

我像受困在這循環 總是轉來轉去 轉來轉去

Oh, 'til I collapse on the floor

噢 直到我體力透支倒地不起

 

But every time that you touch me

但每每你來到我身邊 伸手撫摸我

I forget what we're fighting about

我就立刻忘了剛才我們在吵什麼

Oh, you come and you leave

噢 你總是像這樣來去自如

Shame on me for believing every word out of your mouth

輕言相信從你嘴裡吐出的謊言 那對我可是莫大的羞辱

 

Tell me it's over if it's really over

告訴我到此為止 要是就此結束

'Cause it don't feel like it's over

因為每當你闔上這扇門離開我

Whenever you're closing the door, no

我總覺得 我們之間還有些什麼 不

So tell me it's over

請直說我們玩完了

 

Darling, you

親愛的 你呀

Oh, you taste so bittersweet

噢 你嚐起來多麼酸澀甜美

Can't get you off of my lips

You're dangerous

你是多麼地危險

Wanna take me like a thief

想將我的心偷走 像個盜賊

 

Oh, and I

噢 而我

I should let this go

我真該果斷放棄的

I try and I try, I try

我試了又試 試過了

But why, why won't you leave me alone?

但是為什麼 為什麼你就是不肯放過我?

 

Tell me it's over if it's really over

告訴我到此為止 要是就此結束

'Cause it don't feel like it's over

因為 每當你闔上這扇門離開我

Whenever you're closing the door, no

我總覺得 我們之間還有些什麼 不

So tell me it's over if it's really over

請直說我們玩完了 要是我們結束了

'Cause every time you come over

因為呢 只要你來到我身邊的時候

It doesn't feel over no more

總會覺得 我們之間還有什麼

So tell me it's over

那就直說你不愛了

 

I keep on leaving the light on

我還是會亮著客廳的那盞燈

Hoping to find something else, oh

多希望 彼此能找到對的人好好過 噢

I've played the fool for the last time

這是我最後一次被你牽著鼻子走

I just can't do this myself

但我實在無法狠下心分手

 

Tell me it's over if it's really over

告訴我到此為止 要是就此結束

'Cause it don't feel like it's over

因為 每當你闔上這扇門離開我

Whenever you're closing the door, no

我總覺得 我們之間還有些什麼 不

So tell me it's over if it's really over

請直說我們玩完了 要是我們結束了

'Cause every time you come over

因為呢 只要你來到我身邊的時候

It doesn't feel over no more

總會覺得 我們之間還有什麼

So tell me it's over

那就直說你不愛了


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()