Taylor Swift - My Boy Only Bre

專輯:THE TORTURED POETS DEPARTMENT 相思詩舍

發行時間:2024/4/19

My Boy Only Breaks His Favorite Toys

-

Oh, here we go again

噢 舊事重演

The voices in his head

聲音在他腦海浮現

Called the rain to end our days of wild

召來大雨 戛止你我長日的漫漫

The sickest army doll

最炫的玩具兵偶收藏

Purchased at the mall

搜刮來的地點是商場

Rivulets descend my plastic smile

如河流沈落我塑膠般僵硬的笑容

 

But you should've seen him when he first got me

但你真該見見他得手我當下的那副嘴臉

 

My boy only breaks his favorite toys, toys

傷害最珍惜的玩具的人 就是我的他

I'm queen of sand castles he destroys

他親手摧毀的 是我統治的沙塔

'Cause it fit too right, puzzle pieces in the dead of night

只怪拼圖太過吻合 在萬物死寂的夜裏太過顯眼

I should've known it was a matter of time

我早該明白這不過是時間早晚的問題

My boy only breaks his favorite toys

我的他惟心不傷

 

There was a litany of reasons why

有一籮筐的理由可以解釋一切

We could've playеd for keeps this time

這一次 我們真的不只是玩玩

I know I'm just repeating mysеlf

我明白這麼做 只是重蹈覆轍

Put me back on my shelf

儘管把我的模型往我層架擱

But first, pull the string

但那之前 扯扯我背後拉繩

And I'll tell you that he runs

我向你保證 他會衝來救我

Because he loves me

那都是出自於愛的舉動

 

'Cause you should've seen him when he first saw me

跟你說 你真該見見他得手我當下的那副模樣

 

My boy only breaks his favorite toys, toys

傷害最珍惜的玩具的人 就是我的他

I'm queen of sand castles he destroys

他親手摧毀的 是我統治的沙塔

'Cause I knew too much, there was danger in the heat of my touch

只怪我知道的太多了 都是我那溫潤的撫觸構成絕對的威脅

He saw forever so he smashed it up

在我眼裏看見永恆的他 蓄意搞砸一切

My boy, only breaks his favorite toys

我的他 惟心不傷

 

Once I fix me

等我修好自己了

He's gonna miss me

他一定也會想我的

Once I fix me

等我修好自己了

He's gonna miss me

他一定也會想我的

 

Just say when, I'd play again

好了說一聲 要玩我奉陪呀

He was my best friend

我最好的朋友 就是他

Down at the sandlot

玩著空地裏的泥沙

 

I felt more when we played pretend

玩扮家家酒的時候 我感受愈更鮮明

Than with all the Kens

比起金髮無腦的肯尼

'Cause he took me out of my box

因為拆開我盒子的人 就是他

Stole my tortured heart

劫走我那摧折的心呀

Left all these broken parts

肢解那些毀損的部分

Told me I'm better off

都說沒了他會更好過

But I'm not

但我沒有

I'm not

我沒有

I'm not

並沒有

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()