Taylor Swift - Fresh Out The S

專輯:THE TORTURED POETS DEPARTMENT 相思詩舍

發行時間:2024/4/19

Fresh Out The Slammer

-

Now pretty baby

漂亮新寶貝

I'm running back home to you

我現在要一路奔回你身邊

Fresh out the slammer, I know who my first call will be to

浪蕩出獄 我自個兒明白 第一通電話我要打給誰

 

Another summer, taking cover, rolling thunder

又一個夏季 打打掩護 展開閃電戰

He don't understand me

他對我的心理並不明白

Splintered back in winter, silent dinners, bitter

腦海閃過冬天的片段 晚餐的沉默 說不出的苦

He was with her in dreams

他就和她相依在夢裏

 

Gray and blue and fights and tunnels

灰鬱的心情 一遍遍爭吵和冷清隧道

Handcuffed to the spell I was under

為那愛情魔法 我甘願上銬

For just one hour of sunshine

只為那短短一小時的閃耀

 

Years of labor, locks and ceilings

多年勞苦 目光所及僅有鎖和獄頂

In the shade of how he was feeling

皆為他的感受蒙上一層陰影

But it's gonna be alright, I did my time

但一切都將會沒事的 我為此服了刑

 

Now pretty baby

漂亮新寶貝

I'm running back home to you

我現在要一路奔回你身邊

Fresh out the slammer, I know who my first call will be to

浪蕩出獄 我自個兒明白 第一通電話我要打給誰

 

Camera flashes, welcome bashes

相機攝下照片 歡迎更生人回歸

Get the matches, toss the ashes off the ledge

接過一根根火柴 扔向壁架上的塵埃

As I said in my letters, now that I know better

誠如我信中提到的 我現在的眼界又開了些

I will never lose my baby again

我絕不會再讓我的他離開視線

 

My friends tried, but I wouldn't hear it

我的朋友勸過我了 但我聽也不聽

Watched me daily disappearing

眼望著我的日常一天天消失

For just one glimpse of his smile

只要再睹他的笑容 我願意一試

 

All those nights you kept me goin'

支撐我渡過那些夜晚的 就是你

Swirled you into all of my poems

轉化為我一首首詩歌的元素

Now we're at the starting line, I did my time

如今你我又站在起跑線前 我為此服了刑

 

Now pretty baby

漂亮寶貝

I'm runnin'

我現在就去你身邊

 

To the house where you still wait up and that porch light gleams

向你立守候的房子直跑 而前廊的燈光還點著燈光

To the one who says I'm the girl of his American dreams

向那些標榜我為美國夢的人宣佈 我告獄還鄉

And no matter what I've done, it wouldn't matter anyway

不論我犯過甚麼樣的錯 如今也早就不要緊了

Ain't no way I'm gonna screw up, now that I know what's at stake here

要我又一次搞砸一切是不可能的 現在最要緊的

At the park where we used to sit on children's swings

是踏進那公園 那你我習慣坐著的兒童鞦韆 

Wearing imaginary rings

戴上那夢寐以求的婚戒

 

But it's gonna be alright, I did my time

但一切到底會沒事的 我服完刑了

arrow
arrow

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()