Cover art for Terrence Loves You by Lana Del Rey

專輯:Honeymoon 蜜月旅行

發行時間:2015/8/21

Lana Del Rey - Terrence Loves You (Official Audio)

-

You are what you are

你就是你

I don't matter to anyone

我從來無足輕重

But Hollywood legends

然而荷里活傳奇

Will never grow old

總也不老

And though our love was hidden

我們的愛縱然禁忌

Well, it will never grow cold

嗯 總也冷不了

 

But I lost myself when I lost you

但失去自我的同時 我失去了你

But I still got jazz when I've got those blues

當我沈陷藍調般的抑鬱 仍保有一點爵士

And I lost myself when I lost you

我失去自我的同時 也失去了你

And I still get trashed, darling, when I hear your tunes

每每我聽見你的旋律 達令 我仍遭人們蔑視

 

But you are who you are

你到底是你

I won't change you for anything

我並沒想改變你

For when you are crazy

如若瘋傻就是你

I'll let you be bad

我任你盡情使壞

I'll never dare change thee

我怎敢於要求汝

To what you are not

不再忠於自我

 

But I lost myself when I lost you

但失去自我的同時 我失去了你

But I still got jazz when I've got those blues

當我沈陷藍調般的抑鬱 仍保有一點爵士

I lost myself and I lost you, too

我失去自我的同時 也失去了你

And I still get trashed, baby, when I hear your tunes

每每我聽見你的旋律 寶貝 我仍遭人們蔑視

 

I put the radio on, hold you tight in my mind

我轉開留聲機 別拗地執著你的記憶

Isn't strange that you're not here with me

你人在我身旁缺了席 還真是怪了

I'm putting all the lights on and the television

我撳亮一切的燈光 以及電視機一部

Trying to transmit, can you hear me?

試圖發送訊號 你可聽見了沒有?

 

Ground control to Major Tom

控制中心呼叫湯姆上校

Can you hear me all night long?

你可否聽見我徹夜的呼喊?

Ground control to Major Tom

控制中心呼叫湯姆上校

 

Well, I lost myself when I lost you

在失去自我的同時 我失去了你

But I still got jazz when I've got those blues

當我沈陷藍調般的抑鬱 仍保有一點爵士

I lost myself and I lost you, too

我失去自我的同時 也失去了你

And I still get trashed, honey, when I hear your tunes

每每我聽見你的旋律 蜜糖 我仍遭人們蔑視

 

Mmm, mmm, mmm-mmm-mmm

Mmm, mmm-mmm-mmm


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()