https___images.genius.com_c308ccf4f94eb2b71a2c63a4dfb678ca.1000x1000x1.png

專輯:A Rush of Blood to the Head 玩過頭

專輯發行日期:2002/8/26

Coldplay - The Scientist (Official Video)

Coldplay - The Scientist Blind Auditions Voice

Holly Henry - The Scientist | The Voice USA 2013 Season 5

Coldplay – The Scientist | Gabriella Laberge | The Voice France 2016 | Blind Audition

-

Come up to meet you, tell you I'm sorry

特地來見你一面 只為向你說聲抱歉

You don't know how lovely you are

你從不曉得 你對我而言有多重要

I had to find you, tell you I need you

不找到你不行呀 這樣才能求你回來

Tell you I set you apart

都怪我不好 傷了你的心

Tell me your secrets, and ask me your questions

說說你藏了哪些秘密 將心底的疑問一吐為快

Oh, let's go back to the start

噢 一起回到過去 重新來過吧

Running in circles, coming up tails

周而復始 一再上演同樣戲碼

Heads on a science apart

再多的理性 也難以解釋愛的編碼

 

Nobody said it was easy

學會放下這件事 向來不輕鬆

It's such a shame for us to part

走到別離這一步 我由衷感到遺憾

Nobody said it was easy

雖然知道這件事 向來不輕鬆

No one ever said it would be this hard

但又有誰告訴過我 放下會這麼難呢

Oh, take me back to the start

噢 能不能讓一切從頭來過

 

I was just guessing at numbers and figures

我只是想賭賭看 贏面賠率哪個比較大

Pulling the puzzles apart

卻不經意拆散了這塊愛情拼圖

Questions of science, science and progress

這才發現 將愛數值化 合理邏輯我的情感

Do not speak as loud as my heart

也無法計量我那溢於言表的愛

Tell me you love me, come back and haunt me

告訴我你有多愛我 這次回來就別再放我走

Oh, and I rush to the start

噢 我只想飛奔至起始點 回到你身邊

Running in circles, chasing our tails

你我分分合合 險象無止盡環生

Coming back as we are

到頭來 我們還是會分離

 

Nobody said it was easy

學會放下這件事 向來不輕鬆

Oh, it's such a shame for us to part

噢 走到別離這一步 我由衷感到遺憾

Nobody said it was easy

雖然知道這件事 向來不輕鬆

No one ever said it would be so hard

但又有誰告訴過我 放下會這麼難呢

I'm going back to the start

多希望我不曾傷過你的心

 

[Outro]

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()