https___images.genius.com_aa900c3a3f5d5391c18faa7ed2a8402f.500x501x1.jpg

專輯:Bridget Jones Diary: Soundtrack

專輯發行日期:2001/4/3

Gabrielle - Out Of Reach

-

Knew the signs, wasn't right

明知事有蹊蹺 好多線索兜不起來

I was stupid for a while

我真糊塗 一直被蒙在鼓裡面

Swept away by you

被你迷惑得七葷八素

And now I feel like a fool

現在我只覺得 自己真傻得可以

 

So confused

剪不斷理不清

My heart's bruised

我被傷害的心疼痛不已

Was I ever loved by you?

你曾不曾對我付出過真心?

 

Out of reach, so far

觸不可及 遠得搆不著

I never had your heart

原來你從不是真心對我好

Out of reach, couldn't see

正因為觸不可及 才會看不清

We were never meant to be

原來我倆從不是所謂的天注定

 

Catch myself from despair

從絕望深淵裡 把自己打撈起來

I could drown if I stay here

若繼續消沈下去 我說不定會窒息

Keeping busy every day

繼續埋沒在忙碌的每一天

I know I will be okay

我相信我也能振作起來

 

But I was so confused

但我有多麼地窘迫難堪

My heart's bruised

我的真心受到了傷害

Was I ever loved by you?

你我之間 是有還是沒有愛?

 

Out of reach, so far

觸不可及 遠得搆不著

I never had your heart

原來你從不是真心對我好

Out of reach, couldn't see

觸不可及 才會被虛假給蒙蔽

We were never meant to be

一旦真相大白 才發覺注定要分離

 

So much hurt, so much pain

許許多多傷害 留下一道道疤痕

Takes a while to regain

需要花好長一段時間去恢復

What is lost inside

心裡面失去的那部分

 

And I hope that, in time

而我也暗自希望 不久的將來

You'll be out of my mind

你能還給我一片晴朗的藍天

And I'll be over you

而我也會徹底把你忘掉

 

But now I'm so confused

但現在的我依然 困窘不已

My heart's bruised

我的心還是隱隱作痛

Was I ever loved by you?

你曾不曾對我動過真感情?

 

Out of reach, so far

觸不可及 遠得搆不著

I never had your heart

原來你從不是真心對我好

Out of reach, couldn't see

觸不可及 才會被虛假給蒙蔽

We were never meant to be

一旦真相大白 才發覺注定會分離

 

Out of reach, so far

觸不可及 遙遠不可觸

You never gave your heart

你從來也不打算給我你真心

In my reach, I can see

在我可觸及的距離 我總算看清

There's a life out there for me

在遠方黑暗的盡頭 我還有一線生機

 

-

Song out of my favourite film of all time.


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()