Taylor Swift - My Boy Only Bre

專輯:THE TORTURED POETS DEPARTMENT 相思詩舍

發行時間:2024/4/19

My Boy Only Breaks His Favorite Toys

2024/9/23 全曲重譯

-

 

Oh, here we go again

噢 老調重彈

The voices in his head

聲音縈繞在他腦海

Called the rain to end our days of wild

召來風雨終結你我狂歡歲月

 

The sickest army doll

最酷最炫的軍裝娃娃

Purchased at the mall

商城逛到就決定是它

Rivulets descend my plastic smile

津津汗水溶解我塑料般笑靨

 

But you should've seen him when he first got me

但你真該見見他入手我時的嘴臉

 

My boy only breaks his favorite toys, toys, oh

我的他寧可喪志 也要傷透他的玩物 噢

I'm queen of sand castles he destroys, oh, oh

我親手堆的沙堡 他一錘下去都成泡影 噢 噢

'Cause it fit too right, puzzle pieces in the dead of night

這一切實在太巧 夜色再臨 拼圖一塊塊全湊起來

I should've known it was a matter of time, oh, oh

我早該知道分手不過是時間早晚 噢 噢

My boy only breaks his favorite toys, oh, oh

我的他惟心不傷 噢 噢

 

There was a litany of reasons why

真要挖的話 可有一籮筐的理由

We could've played for keeps this time

解釋我們可不是鬧著玩的唷

I know I'm just repeating myself

或許我這樣只是在重蹈覆轍

Put me back on my shelf

還是把我放回去好了

But first, pull the string

但首先 拽拽背後拉環

And I'll tell you that he runs

我敢說 他會一扭一扭走過來

Because he loves me (He loves me)

因為我就是他的最愛 (他的最愛)

 

'Cause you should've seen him when he first saw me

我覺得你真該見見他入手我時的嘴臉

 

My boy (My boy), only breaks his favorite toys, toys, oh

我的他 (我的他) 寧可喪志 也要傷透他的玩物 噢

I'm queen (I'm queen) of sand castles he destroys, oh, oh

我親手堆的 (我親手堆的) 沙堡 他一錘下去都成泡影 噢 噢

'Cause I knew too much, there was danger in the heat of my touch

都怪我直覺太敏銳 意識到觸碰以外的威脅

He saw forever, so he smashed it up, oh, oh

他聯想到將來 嚇得把一切砸爛 噢 噢

My boy (My boy), only breaks his favorite toys, oh, oh

我的他 (我的他) 惟心不傷 噢 噢

 

(Oh-oh-oh, oh-oh-oh) Once I fix me

(噢-噢-噢- 噢-噢-噢) 一旦修好我的心

(Oh-oh-oh, oh-oh-oh) He's gonna miss me

(噢-噢-噢- 噢-噢-噢) 保證他想我想不停

(Oh-oh-oh, oh-oh-oh) Once I fix me

(噢-噢-噢- 噢-噢-噢) 一旦修好我的心

(Oh-oh-oh, oh-oh-oh) He's gonna miss me

(噢-噢-噢- 噢-噢-噢) 保證他想我想不停

 

Just say when, I'd play again

傷好了就說 我還要再玩一次

He was my best friend down at the sandlot

從沙坑那時起 他就是我最好的朋友

I felt more when we played pretend

玩家家酒時 我感情反而愈加豐富

Than with all the Kens

大勝金髮碧眼的男子

'Cause he took me out of my box

因為呀 開箱和我玩的就屬他

Stole my tortured heart

劫走我相思的心

Left all these broken parts

還捨去一截截破碎的四肢

Told me I'm better off

安慰我一切都會沒事

But I'm not

但我做不到

I'm not, I'm not

做不到 我真的做不到


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 pch 的頭像
    pch

    pch的翻譯部落格

    pch 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()